Min inspektör var jätte bra!
Jag fick en tjej från trafikverket i Eskilstuna som kom ut till Katrineholm där jag gjorde min uppkörning då Katrineholm inte har något kontor för trafikverket. Hon började med att be mig kolla lysena som säkerhetskontrolls punkt. Sedan när det var klart så satte vi oss i bilen och hon berättade hur allt skulle gå till, och hon undrade om det var okej att vi pratade lite eller om jag ville ha det helt tyst i bilen. Jag sa att det var okej, så när vi rullade ut för att påbörja uppkörningen så undrade hon hur gammal jag var, vad jag gjorde om dagarna(jobbar eller pluggade) samt vad jag hade för fritidsintresse. Och vi kom fram till att vi bägge gillar ishockey, så det vart en del prat om det, och det kändes mera som om man körde omkring med en kompis än med en person som skulle bedöma min körning
Hur som helst gick det strålande, och jag fick mitt körkort på första försöket
Okej.
Jag fick en äldre man, kanske runt 55 när jag körde upp i Karlstad. Fick kolla däcken innan vi åkte iväg.
Han fråga väl lite vad jag hade för mig (skola/jobb) o sen prata han lite om sig själv, för att sen fråga vilka bilar jag gillade.
Tyckte det var bra att han pratade och vi kunde ha en konversation. Då kändes det med andra ord bättre.
Klarade också körkortet på första försöket.