Start > Körkortsforum > Gul flagga i protokollet?

Gul flagga i protokollet?

Gäst 2015-12-29 11:52 ! Citera #
Hej, jag kuggade mitt första försök på uppkörningen. När jag sedan ser mitt protokoll så är det en gul flagga på cirkulationsplats och självständig körning mot mål. Jag har sedan två övriga punkter men som endast är punkter utan någon flagga. Vad betyder flaggan? Tror ni att om jag hade klarat av de två momenten med flaggorna att jag hade fått godkänt eftersom de andra två endast var punkter?? Vet inte hur jag ska tolka det. :o
Gäst 2015-12-29 23:03 ! Citera #
Har aldrig hört talas om några gula flaggor förutom inom motorsport :D
Och då kan det betyda att det finns ett hinder längre fram som man varnar för..
Men i den vanliga trafiken har jag aldrig läst om några gula flaggor :)
Gäst 2015-12-30 10:07 ! Citera #
Kuggade första uppkörningen för en timme sedan. Känner mig usel.
Den gula flaggan i protokollet betyder: ”Trafikinspektören har ingripit i provet och provpunkten är markerad med symbolen (flagga)”.
Gäst 2015-12-30 17:49 ! Citera #
Okej, därför jag inte kände till den gula flaggan eftersom jag klarade uppkörningen på första försket :D
Okänd 2017-09-14 15:04 ! Citera #
Men vad menas med det? Där det är markerad med flagga är det de man behöver öva på??
Gäst 2017-09-14 15:07 ! Citera #
Okänd 2017-09-14
Men vad menas med det? Där det är markerad med flagga är det de man behöver öva på??
Är det en flagga , då betyder det att inspektören har ingripit.
Gäst 2017-09-14 15:26 ! Citera #
Har fått en röd flagga, är det någon skillnad? jag hade flaggor på det mesta och fick en riktig petig dam..men gäller väl att öva på sina misstag, fick fel på dessa punkter: cirkulationsplats, infart/landsväg o gatukorsning, innebär det att resten inte var avvikande? dvs motorväg? körning till mål osv?
Gäst 2017-09-14 16:41 ! Citera #
Gäst 2017-09-14
Har fått en röd flagga, är det någon skillnad? jag hade flaggor på det mesta och fick en riktig petig dam..men gäller väl att öva på sina misstag, fick fel på dessa punkter: cirkulationsplats, infart/landsväg o gatukorsning, innebär det att resten inte var avvikande? dvs motorväg? körning till mål osv?
Ja du får öva på det. För flaggor betyder att inspektören har ingripit eller hjälpt dig på annat sätt. Är den röd har det varit eller kunnat bli en direkt farlig situation, konsekvens av din körning i just det momentet. Öva !

Moment som du har utfört ex motorväg som du skrev och som inte står med som nåt fel under kategorierna betyder att du har klarat dem.
Gäst 2017-09-15 15:32 ! Citera #
Okej då fattar jag, men ifall backning/parkering inte var med så betyder det att ja har fått ok på dem? förresten så undrar jag en sak: alla dessa provpunkter som man bedöms på: säkerhetskontroll, självständig körning mot mål osv..uppenbarligen så har jag fått fel på 4 provpunkter men resterande står det inget om, innebär det att när man har en andra uppkörning så kollar dem främst på det som var underkänt? eller gör dem en ny bedömning? självklart fattar jag ifall ja fick ok på backningen i första men i andra uppkörning inte fixar backningen så får jag Underkänt..hur gör dem vid andra uppkörningen? får man göra om säkerhetskontroll samt parkering/backning oavsett om man fått ok på första protokollet?
Gäst 2017-09-15 18:09 ! Citera #
Gäst 2017-09-15
Okej då fattar jag, men ifall backning/parkering inte var med så betyder det att ja har fått ok på dem? förresten så undrar jag en sak: alla dessa provpunkter som man bedöms på: säkerhetskontroll, självständig körning mot mål osv..uppenbarligen så har jag fått fel på 4 provpunkter men resterande står det inget om, innebär det att när man har en andra uppkörning så kollar dem främst på det som var underkänt? eller gör dem en ny bedömning? självklart fattar jag ifall ja fick ok på backningen i första men i andra uppkörning inte fixar backningen så får jag Underkänt..hur gör dem vid andra uppkörningen? får man göra om säkerhetskontroll samt parkering/backning oavsett om man fått ok på första protokollet?
Ja då har du blivit godkänd på backning o parkering .

Om du blev godkänd på säkerhetskontrollen behöver du inte göra om den vid nästa prov. I övrigt bedöms du som ett nytt prov. Du kan alltså behöva göra sånt du blivit godkänd på tidigare.

Backning och parkering är två moment som alltid ska ingå i ett prov oavsett. Så det kan du räkna med att du får göra.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov