Det är skrämmande att se hur vissa härinne ”fiskar” efter svar för att dom inte orkar plugga själva, och dom tror att dom kommer klara provet bara genom att lära sig svaren utantill. Till er har jag bara en sak att säga: Sitt inte här och skriv hur provet är manipulerat och dåligt för att frågorna var konstiga eller bilder var dåliga!
Hade ni pluggat och lärt er innebörden med teorin så hade ni kunnat klarat av provet ändå fast frågorna var formulerade på att annat sett, eller om bilderna var lite suddiga. För så himla svårt är det faktiskt inte!
Och till alla er som letar efter den lättaste orten för att köra upp så har jag detta att säga till er: Det spelar ingen som helst roll vart man kör upp , det är samma trafikregler som i det övriga landet, och kan du köra och hantera en bil på ett bra och tryggt sett så är det upp till föraren att framföra bilen så han/hon klarar sin uppkörning, Orten har inget med det att göra, och inspektören har absolut inget med det att göra, dom bedömer lika i 98% av alla uppkörningar som sker i Sverige, så som sagt hänger det på dig som förare att klara uppkörningen. Nu kanske några av er tänker att det är viss skillnad på att köra upp i Sthlm än vad det är att köra upp i Sveg. Nej det är det faktiskt inte, samma regler i Sveg som det är i Sthlm, det enda som skiljer är antal bilar och andra trafikanter, men sånt ska du kunna klara av. Kan man inte hantera att det är lite mer bilar och folk i rörelse för att man ska klara sin uppkörning så är man inte redo att köra upp! Ni kan inte kräva ett folktomt samhälle med enstaka bilar varje gång ni ska ut och köra..
Detta är min personliga syn på hur vissa beter sig härinne, men sitt inte gnäll galla för att det går dåligt för er, lär er att plugga på ett smart sett för ni ska minnas det ni läser. Då kommer teorin bli jätte lätt.
Studera er egna körning så ska ni se att det kommer bli bättre även på den punkten, blir ni kuggade så försök att inse vad ni gjorde för fel, fråga inspektören om ni inte förstår. Sedan är det bara att träna lite extra på det så kommer ni snart ha ert körkort!