För har bara kört med körskola men hade ett 7 månaders uppehåll. Och har hört från körskoleläraren att jag kör lite vingligt. Inte överdrivet men tex när jag växlar i hög hastighet. Hur känner ni andra att det känns att köra på motorväg? Tycker att det är lite läskigt och har inte gjort det mer än 2 gånger.. Finns det något där som jag i så fall måste tänka extra på?
Det är ju inte bra om du kör vingligt i höga hastigheter, så det är nått du måste träna på.
Jag tycker att det var läskigt första gången att köra på motorväg, men min trafikskola hade 3 olika lektioner som innehöll motorvägskörning. Så efter den första lektionen så var det inga större problem.
Det du
måste hålla koll på är hastigheten samt avståndet till andra bilar, ligger du för när bilen framför så kan du bli kuggad, och det är även förbjudet enligt lag att göra, fast de är det inte många som bryr sig om. Men försök att ha en bra lucka till bilen framför. Och framför allt så måste du hålla koll i alla speglar jätte ofta eftersom hastigheten är betydligt högre på en motorväg än vad det är på en landsväg. Ska du köra om så kom ihåg att inte glömma kolla i döda vinkeln!!