Hej Gäst.
Att stanna mitt framför parkeringen och sedan vrida bilen snett ut är vad i princip alla lär sig i trafikskolan.
Har själv gjort det också. Vid uppkörningar är detta ett bra sätt att backa in i en parkering.
Själv har jag skippat denna rutin nu och låtsas som om jag ska svänga in i parkeringsrutan mitt framför men bredvid den och använder sedan sidospegeln vid höger sida (om en bil är parkerad bredvid vid höger sida, annars vänstra) och backar sedan in.
Du ser sidan av din bil från sidospeglarna och om du ser ett mellanrum mellan din och grannens bil så kommer du inte krocka . Sedan gäller det bara att ha någon marginal vid sidorna så folk kommer in och ut samt att inte backa för långt bak.
97% av alla personbilar får plats i en parkeringsruta om grannarna parkerat i rutan och inte tagit en bit av din.
Jajemän! Denna metod lärde jag mig också. Men i den situationen som uppstod häromdagen, fanns det en bil parkerad mitt emot. (Var den enda lediga parkeringsrutan) Att göra nosparkering gick också åt skogen, så skulle prova backparkering. Så blev så fundersam, men jag lyckades i vilket fall parkera med god marginal till grannbilarna, och utan alltför mycket krångel.
Vanligtvis är parkering min starka sida, men allt gick fel den gången haha.