Start > Körkortsforum > Orkar inte mer...

Orkar inte mer...

Gäst 2015-12-11 21:02 ! Citera #
Hade min tredje uppkörning idag och....kuggade! Jag vet inte vad problemet är, när jag är ute och övningskör så kör jag jätte bra, men så fort jag har uppkörningen ställer mina nerver till det, och förstör för mig.
Vad ska jag göra, tappar hoppet snart, sen så är det fullbokat överallt och min teori hinner nog gå ut innan jag klarar uppkörningen. Mår seriöst jätte dåligt av det här, känner mig värdelös...
Gäst 2015-12-11 23:22 ! Citera #
Kuggade tre gånger sen på det fjärde gick det. Var helt inställd på att kugga och mådde skit!
Men tog det bara lugnt, andades ( försökte bortse från att man ville kräkas ner hela kontoret hahah ) tog det lugnt. Stressade inte upp mig. Vad har dina fel vart tidigare? Fjärde gången gillt!
Gäst 2015-12-13 00:52 ! Citera #
Hej,

Tänk på att de är individer som inte har klarat de på 8:de försöket..

Men man ska trotts inte jämföra med andra, ta de lugnt och stressa inte. De är vääääldigt många som känner som du. Kämpa på, men låt de ta sin tid. Lycka till,
Gäst 2015-12-13 11:47 ! Citera #
Hej, du ska inte känna dig värdelös. Du kämpar ju och är det viktigaste. Själv har jag kuggat fem ggr å vägrar ge upp. Min teori gick till slut ut men jag tänker ’ det är först när man ger som som man misslyckas’

Varje ggn man kört upp har man lärt sig ngt. Fortsätt kämpa så kommer du klara det :)

Ha en fin dag och lycka till!
Gäst 2015-12-13 16:54 ! Citera #
Det är väl synd att säga att man är dålig, men visst är det så att vissa har bättre fallenhet för bilkörning än andra. Du får ju en lista på det du kuggar på, öva på det så att du inte kan bomma samma sak nästa uppkörning
Ella 2015-12-16 14:41 ! Citera #
Känner som dig har kört upp 2 gånger andra gången var ja 90% säker på att inspektören skulle godkänna mig men nej nej...
Aaa 2015-12-17 20:58 ! Citera #
Ni kommer att klara med aldrig ge upp..man lär mer o mer när man görde fel..man bli bätre o bätre..köra på bara.
Körkortaspirant117 2015-12-17 21:18 ! Citera #
I know that feeling bro!
Min teori blev ogiltig igår. Jag gjorde min femte uppkörning i Enköping och kuggade pga den jävla gubben som skulle gå över gatan vid rondellen. Inspektören bromsade och då visste jag att fick underkänt. han sa att jag gjorde allt bra men pga den dära gubben så får jag inte godkänt. Efter att jag har gjort förarprovet en gång i Sollentuna, två gånger i Visby och en gång i Östersund så ger jag upp. Tänker glömma allt jag lärt mig och försöka betala mina skulder som jag har fått för det jävla kortet :x
Gäst 2015-12-17 22:48 ! Citera #
Körkortaspirant117 2015-12-17
I know that feeling bro!
Min teori blev ogiltig igår. Jag gjorde min femte uppkörning i Enköping och kuggade pga den jävla gubben som skulle gå över gatan vid rondellen. Inspektören bromsade och då visste jag att fick underkänt. han sa att jag gjorde allt bra men pga den dära gubben så får jag inte godkänt. Efter att jag har gjort förarprovet en gång i Sollentuna, två gånger i Visby och en gång i Östersund så ger jag upp. Tänker glömma allt jag lärt mig och försöka betala mina skulder som jag har fått för det jävla kortet :x
Så du anser att det är en gubbes fel att du kuggade när det är du som bilförare som ska ha en bra planering och hålla blicken högt och se vad som sker längre fram. Så att skylla ifrån sig tyder ganska mycket på att du inte är mogen att ha körkort, så du gör helt rätt i att betala dina skulder om du inte kan ta åt dig att det är du, och enbart du som bär skulden får denna kuggning! Hade du höjt blicken och sett denna gubbe tidigare så hade du hunnit bromsat in mjukt och fint för att släppa över honom, och då hade du haft körkort... Men om du sitter och tycker synd om dig själv och inte tar lärdom istället så du blir en bättre bilförare så gör du som sagt rätt i att lägga.. Synd bara att betala en jäva massa pengar för ingenting...
Aaa 2015-12-18 14:31 ! Citera #
Körkortaspirant117 2015-12-17
I know that feeling bro!
Inte ge up annars du glömmer allting..nästa gång titta titta vrida huvud hela tiden,planera din körning kommer du klara det.du har bara lite fel jag klara mitt körkort på 8 gång uppköning. Kör med din körlärare innan du ska göra uppkörning..lycka till

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest