Start > Körkortsforum > Uppkörning den 15e

Uppkörning den 15e

Alex 2015-12-11 20:31 ! Citera #
Hej allihopa!

Så sjukt glad, nitade teorin igår med 64 poäng! Gick redan efter 20 minuter, först utav alla, så sjukt bra känsla!!!

Har uppkörningen nu den 15e, på Tisdag, kl 10.00, i min lilla hemby. Hoppas verkligen att det ska gå igenom, har satsat så sjukt hårt på detta! Är dock nervös utav bara den! Har läst mycket tips inför uppkörningen, bl.a att skaka av sej nervositeten, inte tänka på körkortet, se det som vilken körning som helst. Komma ihåg alla spegelrutiner, högerregelskorsningar etcetc.

Jag vet att jag kan köra bil (går ju aldrig kunna allt perfekt)men min trafiklärare har sagt flera gånger att jag är redo, och jag tror på mej själv! Hoppas bara nervositeten inte får övertaget!

Lycka till alla ni som också har uppkörning/skrivning dom kommande dagarna, hoppas det går vägen! Tro på er själva :)

Alex
Gäst 2015-12-11 23:23 ! Citera #
Grattis! Lycka till nu!!:)
Alex 2015-12-13 11:39 ! Citera #
Så sjuukt nervös redan nu! Några tips på hur jag kan hålla mej lugn under uppkörningen? Finns det några hemliga knep? Är väldigt social av mej, blir säkert avslappnad om jag pratar med instruktören, men vill ju samtidigt ha full fokus på körningen!
Gäst 2015-12-13 14:17 ! Citera #
Alex 2015-12-13
Så sjuukt nervös redan nu! Några tips på hur jag kan hålla mej lugn under uppkörningen? Finns det några hemliga knep? Är väldigt social av mej, blir säkert avslappnad om jag pratar med instruktören, men vill ju samtidigt ha full fokus på körningen!
Innan jag körde upp så hade jag en körlektion, det hjälpte väldigt mycket. Gjorde så många misstag under lektionen för jag var nervös men sen på uppkörningen så slappnade jag av. Hoppas du får en social inspektör, jag fick en som pratade med mig när det inte va för svåra moment men sen när jag skulle t.ex backa runt hörn så var han tyst :) om din inspektör inte börjar prata, va inte rädd att börja. Annars så blir det lite awkward att köra typ 30 minuter utan att säga ett ord till varandra :lol:
Gäst 2015-12-13 14:19 ! Citera #
Vill säga också att du valde en jätte bra tid för att köra upp, kl 10 är alla gator tomma för alla är i skolan eller på jobbet då :) var ska du köra upp?
Alex 2015-12-13 16:01 ! Citera #
Gäst 2015-12-13
Innan jag körde upp så hade jag en körlektion, det hjälpte väldigt mycket. Gjorde så många misstag under lektionen för jag var nervös men sen på uppkörningen så slappnade jag av. Hoppas du får en social inspektör, jag fick en som pratade med mig när det inte va för svåra moment men sen när jag skulle t.ex backa runt hörn så var han tyst :) om din inspektör inte börjar prata, va inte rädd att börja. Annars så blir det lite awkward att köra typ 30 minuter utan att säga ett ord till varandra :lol:
Bra tips! Jaa, har en körlektion bokad kl 9, en timme innan, så jag hoppas det kommer lätta lite på nerverna! Ska försöka börja prata med inspektören om han/hon sitter tyst, avskyr när det blir så awkward, blir typ mer stressad då haha :D
Alex 2015-12-13 16:02 ! Citera #
Gäst 2015-12-13
Vill säga också att du valde en jätte bra tid för att köra upp, kl 10 är alla gator tomma för alla är i skolan eller på jobbet då :) var ska du köra upp?
Gislaved, har kört mycket här, och vet att kl 10 ser man sällan en endaste själ ute på gatorna :-)
Alex 2015-12-15 11:03 ! Citera #
Hej hopp, klarade uppkörningen idag!

Fick ínga anmärkningar, inspektören tyckte det var jättebra! Hade en väldigt lugn inspektör, som var social när man började prata med honom. Nervositeten försvann så fort jag rullade iväg med bilen, helt magiskt liksom.

Rekommenderar alla att ta en körlektion precis innan uppkörningen om möjligt!

Lycka till allihopa!
Jossan88 2015-12-15 12:15 ! Citera #
Alex 2015-12-15

Fick ínga anmärkningar, inspektören tyckte det var jättebra! Hade en väldigt lugn inspektör, som var social när man började prata med honom. Nervositeten försvann så fort jag rullade iväg med bilen, helt magiskt liksom.

Lycka till allihopa!
GRATTIS!!

Jag hade också en körlektion precis innan min uppkörning, men jag tyckte att den gick åt skogen medans uppkörningen var hur bra som helst. Och det hände samma sak med mig att jag var jätte nervös innan inspektören kom ut. Men så fort säkerhetskontrollen var över och vi skulle köra iväg så var nervositeten som bort blåst :)
Jag hade en JÄTTE trevlig inspektör som kom till Katrineholm från Eskilstuna :)
Gäst 2015-12-15 16:50 ! Citera #
Alex 2015-12-15

Lycka till allihopa!
Grattis :) kör försiktigt nu 8-)

Senaste foruminläggen

Rubrik
10
I dag 10:06
8
I dag 04:58
4
I dag 03:29
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo