Hej .. nu är det såhär att jag har fått körkortet för drygt en månad sen .. men självtroende ligger på boten.
Jag känner att jag inte har så mycket erfarenhet pga flera anledningar. Till och börja med så kan jag berätta att jag fick körkortet på 3de försöket (det var välförtjänad för på tredje gången så gjorde jag inga misstag ens) teorin på första försöket.
Grejen är att jag kör knappt .. pappa är väldigt gnällig om sin bil och verker inte lita på att jag ska köra ensam , vänner kritiserar alltid min körning och så.. o jag har ingen egen bil så jag har inte haft någon bil så att körningen ska vara en vana. Jag körde upp i kristianstad och jag bor i malmö och när jag klarade uppkörningen så körde jag ner själv till malmö och det gick hur bra som helst.
Snart så reser en vän till mig och jag ska köra honom till flygplatsen och behålla hans bil men för någon anledning så är jag väldigt nervös. Jag har inte hamnat i någon svår situation i trafiken efter jag fått körkortet men jag vet inte , är så jävla osäker ? fickparkering är inte heller min starka sida. Men som sagt .. jag är ny förare .. har kört mycket innan jag fick körkortet men ändå .. ingen stor erfarenhet.
Körkortet kostade mig lite mer än 20 000 kr (bara hos trafikskola och smygköra sällan , har ingen hemma o övningsköra med) så ja jag är ändå snabblärd.
Pappa tycker jag ska köra sällan dem första två åren , jag tycker jag ska köra så jag har erfarenhet .. vad tycker ni ?