Start > Körkortsforum > Kuggade uppkörningen

Kuggade uppkörningen

Sara 2015-12-08 13:02 ! Citera #
Kuggade uppkörningen idag. Är så jävla besviken, jag klarade teoriprovet och min körskollärare har sagt de senaste 3 lektionerna att jag är redo.

Blir så nervös och osäker när någon ska bedöma mig även om jag vet att jag kan. Fick enbart fel på en grej (vändning), men det har krossat mitt självförtroende totalt, speciellt då jag verkligen trodde jag skulle klara det.

Hur får man motivation till att göra om det? Känner mig så dålig, känns som mina nerver alltid kommmer förstöra för mig...
asdiouflphaspdf 2015-12-08 13:41 ! Citera #
Jag kuggade också min första uppkörning och slog ner mig själv rätt rejält efter det. Men om det är som du skriver, att du bara kuggade pga vändningen så är det så enkelt att du får öva lite mer på det och bara försöka igen, du är långt ifrån ensam om att kugga, och du kommer nog till insikt imorgon när nerverna lugnat sig lite.

En tanke som hjälpte mig (och visade sig vara sann) är ”När jag väl har körkortet, kommer jag aldrig tänka på min kuggning” om ett år kommer det inte spela någon roll om du fick körkortet denna veckan eller nästa. Det är tungt just nu, men det går över, bättre lycka nästa gång!
Gäst 2015-12-08 15:10 ! Citera #
Har gått med grov ångest dom senaste 2 månaderna för kuggningarna ( 3 stk ) igår fick jag körkortet äntligen innan teorin gick ut. Och nu kan jag inte ens tänka, förstå hur jag kände då. Det släpper direkt och vad gör det om tusen år :)
Nu med kort 2015-12-09 11:30 ! Citera #
Kuggade min första uppkörning. Min lärare var med under körningen och tyckte att ”trafikpersonen” var ovanligt hård och att vissa saker som han anmärkte på inte stämde.

Deppade fullständigt sönder. Helt övertygad om att jag aldrig skulle få kortet.

Fick en ny uppkörningstid en vecka senare och trafikskolan tyckte inte att jag behövde fler lektioner. Hade bara en uppvärmning innan med deras bil. Skakade som en liten hund under hela uppkörningen. Tyckte att den tog väldigt kort tid och var helt övertygad om att jag kuggat den. Men klarade kortet. Det kom fan en liten tår.

Det jag vill säga är att du kan köra ok men ändå bli kuggad. Det kan bero helt på personen som du gör uppkörningen med.
Gäst 2015-12-09 12:53 ! Citera #
Nu med kort 2015-12-09
Kuggade min första uppkörning. Min lärare var med under körningen och tyckte att ”trafikpersonen” var ovanligt hård och att vissa saker som han anmärkte på inte stämde.

Deppade fullständigt sönder. Helt övertygad om att jag aldrig skulle få kortet.

Fick en ny uppkörningstid en vecka senare och trafikskolan tyckte inte att jag behövde fler lektioner. Hade bara en uppvärmning innan med deras bil. Skakade som en liten hund under hela uppkörningen. Tyckte att den tog väldigt kort tid och var helt övertygad om att jag kuggat den. Men klarade kortet. Det kom fan en liten tår.

Det jag vill säga är att du kan köra ok men ändå bli kuggad. Det kan bero helt på personen som du gör uppkörningen med.
Kuggar man så kör man inte helt okej :)
Och hur ska man som aspirant med väldigt lite körerfarenhet veta om man kör okej eller inte?
Alla inspektörer bedömer en lika till 98%.. Det är teoretiskt bevisat!
Så skippa snacket om att man ska ha tur!

Vad kuggade du på under din första körning?
Elvira 2015-12-09 15:49 ! Citera #
Gjorde teoriprovet igår och uppkörningen idag och kuggade på båda! Men va fan varför ska man deppa ihop? det är inte ett livsval du gör? Tänk så många prov i skolan du har gjort och du har bara fått en chans efter att klara det. På detta provet kan du misslyckas hur många gånger som helst :)

Don’t worry be happy :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
10
I dag 10:06
8
I dag 04:58
4
I dag 03:29
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo