Start > Körkortsforum > Uppkörning med polisbil

Uppkörning med polisbil

Körkortsaspirant 2015-12-01 14:27 ! Citera #
Enligt reglerna så får det inte finnas en skylt som påpekar att man har ett förarprov, men kan man ha en polisbil utan blåljus så att andra trafikanter följer reglerna. Bilen ska såklart ha dubbelkommando!
Kling 2015-12-01 15:37 ! Citera #
Jag antar det :) Får du köra med den när du har körkort, får du också ha den på uppkörningen. Lagen om att förbjuda falska polisbilar är väl inte klubbad än.
Körkortsaspirant 2015-12-01 16:40 ! Citera #
Kling 2015-12-01
Jag antar det :) Får du köra med den när du har körkort, får du också ha den på uppkörningen. Lagen om att förbjuda falska polisbilar är väl inte klubbad än.
Saken är att man kan inte hitta och hyra en polisbil. Men vid uppkörningen så kommer andra att köra mer försiktigt och att det kommer att göra inspektören sur.
Kling 2015-12-01 16:47 ! Citera #
Ja, din teori om att andra kommer att vara försiktiga, köper jag helt.

Finns ju gamla polisbilar för filminspelning, plus som sagt folk som köper vanliga bilar och målar om dem till polisfärg, sånt man ser i tidningen.
Körkortsaspirant 2015-12-01 17:40 ! Citera #
Kling 2015-12-01
Ja, din teori om att andra kommer att vara försiktiga, köper jag helt.

Finns ju gamla polisbilar för filminspelning, plus som sagt folk som köper vanliga bilar och målar om dem till polisfärg, sånt man ser i tidningen.
So I can beat the system. Det är bara att installera kameror och varnings lampor inne i bilen som varnar när man kör för nära en bil framifrån vid en viss hastighet 8-) .
Körkortsaspirant 2015-12-01 17:41 ! Citera #
Skulle vilja ha svar från andra så kallade inspektörer på i denna forum.
inspektörn 2015-12-02 05:49 ! Citera #
Saxat från Körkortsportalen:

Fordonet får inte ha körförbud, vara ett utryckningsfordon eller en begravningsbil. Det får heller inte vara lastat med farligt gods eller med djur.

Senaste foruminläggen

Rubrik
10
I dag 10:06
8
I dag 04:58
4
I dag 03:29
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov