Start > Körkortsforum > UPPKÖRNING IMORGON

UPPKÖRNING IMORGON

Simon N 2015-11-19 20:48 ! Citera #
Jag har uppkörning imorgon förmiddag! Jag är jätte nervig.. vad ska jag tänka på? Körningen är det inge fel på från min sida men jag är dålig på att kolla speglar.
Gäst 2015-11-19 21:08 ! Citera #
Blinkers! Döda vinkeln i alla svängar, kolla mkt i speglarna, snabbt ut på motorvägen från accelerationen.. Sen trafik regler,samspel :) lycka till!! Vart ska du köra upp?
Simon N 2015-11-20 09:41 ! Citera #
Jag kör upp i Sollentuna :cry:
Gäst 2015-11-20 09:55 ! Citera #
Har kört upp 2 gånger i Sollentuna.. Mot Täby sedan järn vägs korsning, villa område.
Berätta gärna hur det gick!
Paul W 2015-11-20 11:08 ! Citera #
Tänk på att titta i speglarna mycket bara. Jag gjorde en del misstag när jag gjorde min uppkörning, men det som ”läraren” kollar på är hur mycket man kollar i backspeglarna. Använd miljöväxling, d.v.s 1-3, 3-5. Sen kan du säkerhetskolla på en bil hemma eftersom du kommer få göra en så kallad ”säkerhetskontroll” där du ska t.ex kontrollera däck, ange olika vätskor i motorn eller sätta på och visa allt ljus på bilden.

Lycka till! Ska själv göra min teori idag eftersom jag gjorde uppkörning först (misslyckades första teorin).
Gäst 2015-11-21 15:17 ! Citera #
Hur gick det Simon?

Senaste foruminläggen

Rubrik
5
I dag 14:05
10
I dag 10:06
8
I dag 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor