Start > Körkortsforum > Tips på att få bättre avsöknin…

Tips på att få bättre avsökningsrutiner?

M 2015-11-18 20:09 ! Citera #
Tjena! Jag har kört i någon månad nu efter ett längre uppehåll, innan uppehållet så var det min handledare som förklarade hur jag skulle lägga mig i filplaceringar och påminde mig om att blinka, kolla speglar osv.. Jag var i stort sett bara ansvarig för att köra.. Ångrar det idag!

I dagsläget så är jag rätt så säker på teorin men det är fortfarande i praktiken jag har problem. I och med att min handledare ”tänkte åt mig” så har jag fortfarande en himla dålig avsökningsförmåga i korsningar, glömmer bort vad hastigheten är bl.a med mer.

Någon som sitter på nå tips om just uppmärksamhets biten? Dela gärna med er, jag behöver mitt körkort a.s.a.p

Ha en fortsatt bra kväll hörni! :)
Gäst 2015-11-18 23:10 ! Citera #
Enda tips jag kan komma med är att öva, öva och öva lite till..
Sånt kommer med körerfarenheten, så om du inte kör och börjar träna på att avsöka på ett bättre sett så kommer du aldrig att bli bättre på det..

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest