Start > Körkortsforum > Vägen mot körkort

Vägen mot körkort

F 2015-11-12 10:04 ! Citera #
Har kuggat mitt körprov/teoriprov 2 gånger pga av min enorma nervositet så därför undrar jag om någon av er har något tips hur man kan göra för att minska nervositeten innan proven ska göras? :)
Maria 2015-11-12 13:30 ! Citera #
Svårt att komma med några tips som passar just dig, men du borde ju ha haft viktiga prov i skolan som du har klarat av. Tänk efter hur du gjorde då för att klara proven.

Själv var jag inte så himla nervös inför nått av proven, eller jo, körprovet så var jag jätte nervös innan min inspektör hade kommit ut. Men så fort säkerhetskontrollen var gjord och vi satte oss i bilen så vart det mera som en vanlig körlektion.

Försök bara att koppla av innan du går in i teorisalen, gör några andningsövningar och få ner pulsen.
Sedan ska du INTE börja fokusera på tiden som tickar ner. Fastnar du på en fråga så markera den och gå vidare, bättre att hinna med alla frågor än att fastna för länge på en fråga. Och som avslutningsvis så ska du titta noga på bilderna samt läsa frågan noga, gärna två gånger. Ibland är svaret enklare än vad man tror, men jobbar man under press så är det lätt hänt att få en blackout..

Lycka till!

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest