Start > Körkortsforum > Skillnad mellan teorifrågorna?…

Skillnad mellan teorifrågorna?

En förvirrad tjej! 2015-11-02 18:14 ! Citera #
Hej,

Jag ska snart skriva teoriprovet och jag har pluggat mycket i boken och frågorna från trafikskolan. Så jag undrar om det finns en skilland mellan frågorna som är här och frågorna från trafikskolan?
Gäst 2015-11-02 18:18 ! Citera #
Jepp, samma ämne, men olika frågor. Jämför med två böcker om andra världskriget. Ungefär samma innehåll, men formulerat med unika ord :)
En förvirrad tjej! 2015-11-02 18:24 ! Citera #
Gäst 2015-11-02
Jepp, samma ämne, men olika frågor. Jämför med två böcker om andra världskriget. Ungefär samma innehåll, men formulerat med unika ord :)
Okej, för att jag har gjort demo frågorna och jag tyckte att de var mycket lättare än frågorna som körskolan har. Vilken av dem tror du är närmast till den riktiga?
Jossan88 2015-11-02 19:39 ! Citera #
En förvirrad tjej! 2015-11-02
Okej, för att jag har gjort demo frågorna och jag tyckte att de var mycket lättare än frågorna som körskolan har. Vilken av dem tror du är närmast till den riktiga?
Frågorna som finns härinne är jätte lätta, så man ska inte gå efter vilket resultat man får på dessa prov som man gör här på körkortonline.

Min körskola hade helt andra formuleringar på sina frågor och var betydligt svårare än dom som finns här.
Så jag tycker att riktiga provet var ganska lätt :)

Men trafikverkets frågor kan nog vara jättesvåra om man bara har pluggat via denna sida :)
Gäst 2015-11-02 20:01 ! Citera #
Jossan88 2015-11-02
Frågorna som finns härinne är jätte lätta, så man ska inte gå efter vilket resultat man får på dessa prov som man gör här på körkortonline.

Min körskola hade helt andra formuleringar på sina frågor och var betydligt svårare än dom som finns här.
Så jag tycker att riktiga provet var ganska lätt :)

Men trafikverkets frågor kan nog vara jättesvåra om man bara har pluggat via denna sida :)
Jossan, men då är väl frågorna härinne mest lika provet, om frågorna härinne är ”lätta” och det riktiga provet är ”lätt”? Alltså trafikskolornas som är överdrivet krångliga? :?

Jossan, har du köpt paketet här eller körde du bara 65 frågor gratis?
Jossan88 2015-11-02 21:36 ! Citera #
Gäst 2015-11-02
Jossan, men då är väl frågorna härinne mest lika provet, om frågorna härinne är ”lätta” och det riktiga provet är ”lätt”? Alltså trafikskolornas som är överdrivet krångliga? :?

Jossan, har du köpt paketet här eller körde du bara 65 frågor gratis?
Frågorna härinne var för lätta, så jag kan inte påstå att dom var mest lik det riktiga provet :D
Då skulle jag nog välja körskolans frågor även om körskolan hade lite klurigare formuleringar på sina frågor än vad trafikverket hade. Men jag vet att min körskola hade formulerat det svårare med flit bara för att alla deras elever skulle vara tvungna till att verkligen tänka till innan man svarade. Och det i sin tur tog bort att man bara ytinlärde sig frågorna :)

Ja jag köpte paketet 2 gånger eftersom både jag och min sambo pluggade teorin samtidigt, så att bara köpa det 1 gång hade inte räckt för oss innan tiden skulle hinna gå ut, men ta dessa frågor som rena basfrågor. Inget man kan klara teoriprovet på. Om du har körkortsboken så läs den samtidigt som du gör prov på din körskola, sedan kan du ha dessa frågor från körkortonline som ett kompletteringsverktyg som är bra att ha.
Gäst 2015-11-09 18:10 ! Citera #
Jag klarade provet idag, 61 rätt, brukar ligga 55-60 rätt här inne. Om något så tycker jag att frågorna här är lite svårare faktiskt än riktiga provet 8-)
Gäst 2015-11-10 05:46 ! Citera #
Gäst 2015-11-09
Jag klarade provet idag, 61 rätt, brukar ligga 55-60 rätt här inne. Om något så tycker jag att frågorna här är lite svårare faktiskt än riktiga provet 8-)
Jag tyckte också frågorna nästan ibland var löjligt lätta när jag skrev provet förra veckan. Fast man måste ju ändå ha pluggat, för annars hade det inte gått.
En förvirrad tjej! 2015-11-10 20:17 ! Citera #
JAG KLARADE TEORIN IDAG!!!!!

Fick 53 poäng, men vem bryr sig, jag fick godkänd!
Jag måste erkänna att frågorna som var i ’’den riktiga provet’’ vad väldigt svårt formulerade, kunskapen/det som frågas efter är lätt men det som verkligen försvårar frågorna är sättet som ställs, man blir verkligen förvirrad, MEN man ska lita på sin kunskap, titta noggrann i bilderna samt ta hjälp av situationerna som händer när man övningskör!

Allt är möjligt, man klarar det! :) :D ;)
Jossan88 2015-11-10 23:54 ! Citera #
En förvirrad tjej! 2015-11-10
JAG KLARADE TEORIN IDAG!!!!!

Fick 53 poäng, men vem bryr sig, jag fick godkänd!
Jag måste erkänna att frågorna som var i ’’den riktiga provet’’ vad väldigt svårt formulerade, kunskapen/det som frågas efter är lätt men det som verkligen försvårar frågorna är sättet som ställs, man blir verkligen förvirrad, MEN man ska lita på sin kunskap, titta noggrann i bilderna samt ta hjälp av situationerna som händer när man övningskör!

Allt är möjligt, man klarar det! :) :D ;)
GRATTIS!!!!

Gud vad roligt! :)
Bra jobbat :D :lol:

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor