Start > Körkortsforum > Träna mycket.

Träna mycket.

Gäst 2015-10-23 12:12 ! Citera #
Köra upp är bara grundläggande. Jag har A B C... kuggad på C för färdskrivarkortet. Det tar nog ca 3 år att bli en bra bilförare. Att kunna träna är det som ger dig styrkan att klara dig i trafiken. Det har blivit hårdare för det är ingen lekskola ni går i. Det är ditt + andras liv ni har i händerna.
Klarar man inte att se händelseförloppet på vägarna är man illa ute. Det handlar om din förmåga att förutse alla händelser som kan uppstå. På 0.5 sekunder i ditt närområde av 50 meter i samhällen ska du veta vad som kan hända.
Eftersom jag är van på mc så är det otroligt viktigt att tänka åt andra. Det är att vara före en bilförare som inte vet om sitt körsätt.
Ett bra tips - kör olika bilar - prata med erfarna - repetera ofta teorin. Jag har aldrig haft mer än 7 fel på teorin (3X) men den började jag läsa vid 16.
Motionera ofta för det sänker stressen otroligt mycket. Lycka till.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov