Start > Körkortsforum > Så osäker på rondellen!

Så osäker på rondellen!

Gäst 2015-10-14 23:15 ! Citera #
Min uppkörning är på fredag kl 10:45 .. är redo och bra på allt allmänt! förutom att döma på rondellen ! jag brukar alltid tvivla .. tror det är min körlärares fel för alltid vid rondellen så hör jag ”kör kör du hinner!” ”varför körde du inte du hade hunnit!” man ska väl inte tänka så på uppkörningen ?! tips ?
Gäst 2015-10-14 23:43 ! Citera #
Nej man ska inte lyssna på sina medpassagerare, det är viktigast att DU som förare känner dig trafiksäker. Så om din trafiklärare har suttit och hetsat dig när du har haft en lektion, så tycker jag att du borde byta lärare samt anmäla honom till den organisation som dom stödjer, för det som den läraren har gjort är INTE okej!!
Gäst 2015-11-24 08:40 ! Citera #
Försök att inte stressa. Ta den tid det tar. Det kommer komma en lucka.
Gäst 2015-11-24 09:30 ! Citera #
Gäst 2015-10-14
Nej man ska inte lyssna på sina medpassagerare, det är viktigast att DU som förare känner dig trafiksäker. Så om din trafiklärare har suttit och hetsat dig när du har haft en lektion, så tycker jag att du borde byta lärare samt anmäla honom till den organisation som dom stödjer, för det som den läraren har gjort är INTE okej!!
Medpassageraren i detta fall är läraren... Jag blev faktiskt ”hetsad” så där også ibland av min lärare, men det handlar oftast om att man skal bli en förare med självförtroende.. Står man å väntar in varenda bil som tycks va i närheten utan att våga åka hindrar man ju tillslut trafiken bakom sig! kanske låter hårt å bryskt att läraren gör så.. Men definitivt inget att anmäla läraren för! Se det som peppande istället... Vist det kan låta stressande, men du kommer att för eller senare hamna i stressande situationer i trafiken å då gäller det att du klarar av att hantera den utan att bli osäker... Vad gäller uppkörningen så koncentrera dig på trafiken å vad du skal göra å inte hur stressad du blev av läraren osv..

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest