Gjorde teoriprovet för första gången idag och blev godkänd
Fick 59/65!
Jag började plugga ungefär 2 veckor innan och gjorde enbart frågorna på Elevcentralen, dvs alla faser. Gjorde totalt 27 tester. Några dagar innan gjorde jag gratistestet här på körkortonline.se och klarade inte det (blev nervös) men sedan tog jag reda på vad jag gjorde för fel och satte 65/65 på andra eller tredje försöket.
Jag tycker inte om att plugga och har aldrig lagt ner mycket tid på teorin, utan förlitade mig mest på frågorna på Elevcentralen. Om man förstår principen klarar man teorin
, då frågorna är sig lika men står med ”andra ord”, läs noga och tänk mycket logiskt. Läste igenom boken en snabb gång ungefär två dagar innan.
Var sjukt nervös idag inför teorin, trodde faktiskt inte att jag skulle klara det men jag satt under hela 50 minuterna man hade, vilket hjälpte! Se till att markera de frågor du inte kan, för att sedan gå tillbaka till dom för det finns gott om tid! Blev klar med alla frågor på typ 25 minuter och satt sedan ytterligare 25 minuter för att kontrollera alla svar.
Om du gör alla faser på Elevcentralen och får unegfär 65/70 på testerna kommer du garanterat klara det! Se bara till att inte ändra jättemycket när du sedan går tillbaka för det du tänker på först är oftast rätt
Lycka till!