Start > Körkortsforum > Nervös som fan

Nervös som fan

Jonna 2015-10-13 00:12 ! Citera #
Tja
Jag ska göra teoriprov för första gången och är skit nervös,har ni någon tips om plugg och hur man kan håll sig lugn ?
trött 2015-10-13 10:14 ! Citera #
Bara håll dig lugn men ibland det hjälper inte kan jag säga.. det är min sjäte gång och håller på bli trött på det. de flesta gångerna har jag 50 eller 51. man måste ha 52. Bara Önskar dig lycka till :)
Käthi 2015-10-13 10:18 ! Citera #
Jag är snart inne på min 6 ggr (på fredag) också haft 50-51!! Så jävla tråkigt! ta det lungt och sansat och öva först och främst på trafikregler som verkar vara största del av provet... Det kommer att gå jättebra :) Lycka Till!
Skott 2015-10-13 11:18 ! Citera #
Klarade på femte gången för att jag helt enkelt varit för lat för att plugga ordentligt ;) tillslut så bestämde jag mig för att klara det och pluggade en hel dag med hjälp av 20 stycken fasprov som jag köpte på körskolan och fick dagen efter 56 på provet :D
Så ge inte upp! Det är som vilket prov som helst bara att man bara att man får en riktigt kul belöning(körkortet) om man klarar det :D
Jossan88 2015-10-13 12:19 ! Citera #
Har du pluggat ordentligt innan så kommer du klara provet hur lätt som helst :)
Jag läste körkortsboken(som inte ska underskattas), samt gjorde tester här på körkortonline och alla dataprov på min körskola. Klarade teorin på första försöket :)
Så har man bara pluggat ordentligt och förstår vad frågorna frågar efter så kommer det gå jättebra :)

Mitt tips till dig när du sitter vid provet är att ta det lugnt.. 70 frågor på 50 minuter låter jätte mycket, men du behöver absolut inte stressa. Gå igenom alla frågorna först, och skulle du hamna på en fråga som du inte förstår, så ägna inte allt för mycket tid till den frågan. Markera den frågan och gå vidare, bättre att hinna gå igenom alla frågorna för att sedan backa till dom som är markerade. Jag markerade 3 frågor på mitt prov, och när jag var nöjd med hur jag hade svarat och ville rätta provet, så hade jag fortfarande nästan 27 minuter kvar av tiden. Så stressa som sagt inte, samt läs frågorna noggrant!. Några svar kan vara väldigt lika, men betyda 2 olika saker..

LYCKA TILL!
Jonna 2015-10-13 23:38 ! Citera #
TACK för alla tips,uppskattar det verkligen ??
Demario 2015-10-13 23:46 ! Citera #
Hej!
Kan man omboka teoriprovet gratis?
Victor 2015-10-14 09:03 ! Citera #
Skrev teoriprovet igår, var också sjukt nervös men det va betydligt enklare än jag trodde, fick 60/65.
Gäst 2015-10-14 14:43 ! Citera #
Gjorde teoriprovet för första gången idag och blev godkänd :) Fick 59/65!

Jag började plugga ungefär 2 veckor innan och gjorde enbart frågorna på Elevcentralen, dvs alla faser. Gjorde totalt 27 tester. Några dagar innan gjorde jag gratistestet här på körkortonline.se och klarade inte det (blev nervös) men sedan tog jag reda på vad jag gjorde för fel och satte 65/65 på andra eller tredje försöket.

Jag tycker inte om att plugga och har aldrig lagt ner mycket tid på teorin, utan förlitade mig mest på frågorna på Elevcentralen. Om man förstår principen klarar man teorin :), då frågorna är sig lika men står med ”andra ord”, läs noga och tänk mycket logiskt. Läste igenom boken en snabb gång ungefär två dagar innan.

Var sjukt nervös idag inför teorin, trodde faktiskt inte att jag skulle klara det men jag satt under hela 50 minuterna man hade, vilket hjälpte! Se till att markera de frågor du inte kan, för att sedan gå tillbaka till dom för det finns gott om tid! Blev klar med alla frågor på typ 25 minuter och satt sedan ytterligare 25 minuter för att kontrollera alla svar.

Om du gör alla faser på Elevcentralen och får unegfär 65/70 på testerna kommer du garanterat klara det! Se bara till att inte ändra jättemycket när du sedan går tillbaka för det du tänker på först är oftast rätt :) Lycka till!
Jonna 2015-10-14 16:21 ! Citera #
Demario 2015-10-13
Hej!
Kan man omboka teoriprovet gratis?
Hej

Man får omboka men du måste göra din avbokning senast 24 timmar före provtillfället annars kommer du att få betala :)

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov