Start > Körkortsforum > Kuggas på grund av hur jag har…

Kuggas på grund av hur jag har fixat sätet

Gäst 2015-09-04 16:41 ! Citera #
Hej, idag gjorde jag uppkörningen, och jag blev kuggad på grund av hur jag hade fixat till sätet, så min fråga lyder är inte det lite tunt för att kugga någon på en uppkörning? körde annars jätte bra, och känner mig jävligt arg då jag borde få bestämma hur jag ska sitta i bilen. :?
Piraten 2015-09-04 19:56 ! Citera #
Gäst
hej, idag gjorde jag uppkörningen, och jag blev kuggad på grund av hur jag hade fixat till sätet, så min fråga lyder är inte det lite tunt för att kugga någon på en uppkörning? körde annars jätte bra, och känner mig jävligt arg då jag borde få bestämma hur jag ska sitta i bilen. :?

Tyvärr väldigt svårt att se att det står att du har nu blivit kuggad för att du inte sitter ordentligt, om det inte har påverkat din körning!

Låter helt osannolikt att så är fallet anbart.!!
Gäst 2015-09-05 18:30 ! Citera #
Piraten

Tyvärr väldigt svårt att se att det står att du har nu blivit kuggad för att du inte sitter ordentligt, om det inte har påverkat din körning!

Låter helt osannolikt att så är fallet anbart.!!

Inte bara det jag blev ochså kuggad för hur jag följde trottoaren inom körfältet vid högersväng, hans anledning var att jag riskerade att köra på upp på trottoaren när det aldrig hände,
Piraten 2015-09-06 07:25 ! Citera #
Du måste se det ur inspektörens synvinkel och han tittar främst på trafiksäkerhet.
Exempel: du kör förbi ett övergångsställe och personen som är på väg över kör du nästan över, men du klarar att inte köra på personen denna gången fast det var nära!
Tycker du då att du skulle fått körkort då med ?
Antagligen inte hoppas jag att ditt svar är..
Därav kuggar han dig för bristande trafiksäkerhets tänkande.
Som förare så måste man se faror som kan uppstå alltså livlig fantasi.

Hoppas du förstod å andra med som läser.
Mvh
Piraten
Gäst 2015-09-06 11:42 ! Citera #
Du måste skämta med mig när du vinklar det åt det hållet, jag såg redan från början hur han var som person när han inte tillät min handledare åka med.
Piraten 2015-09-06 12:09 ! Citera #
Hoppas du får ditt körkort iallafall.
Dock får du skaffa lite självinsikt att du inte kan allt, därav inget körkort ännu.
En dag förstår du vad jag skrev å vad inspektören menade!

Mvh
Piraten
Gäst 2015-09-06 14:01 ! Citera #
Att ligga onödigt nära en trottoarkant vid sväng är en säkerhetsrisk eftersom du som piraten skrev skulle kunna köra på någon, eller stöta emot trottoarkanten och skada bilen eller studsa ut i körfältet igen, och därmed kunna orsaka en olycka.
Och att kugga dig för att du inte sitter bra är absolut ingen skitgrej, det är oerhört viktigt att sitta bra så man ser ordentligt när man kör bil, och gör du inte det så ser jag inget fel med att du vart kuggad.
Men du borde ju ha fått ett mail med dom brister som du hade, ladda upp det här så vi kan se vad som står, för jag tror att det finns mer att läsa än bara dessa 2 punkter! :)
Piraten 2015-09-06 15:20 ! Citera #
Gäst
Att ligga onödigt nära en trottoarkant vid sväng är en säkerhetsrisk eftersom du som piraten skrev skulle kunna köra på någon, eller stöta emot trottoarkanten och skada bilen eller studsa ut i körfältet igen, och därmed kunna orsaka en olycka.
Och att kugga dig för att du inte sitter bra är absolut ingen skitgrej, det är oerhört viktigt att sitta bra så man ser ordentligt när man kör bil, och gör du inte det så ser jag inget fel med att du vart kuggad.
Men du borde ju ha fått ett mail med dom brister som du hade, ladda upp det här så vi kan se vad som står, för jag tror att det finns mer att läsa än bara dessa 2 punkter! :)

Kan inte mer än hålla med dig! Verkar tyvärr inte förstå faror å risker.
Men så klart det finns mer än det som har nämnts här. Men tillräkligt att kugga på det som står dock!
Mvh
Piraten
Gäst 2015-09-06 17:41 ! Citera #
Piraten
Gäst

Kan inte mer än hålla med dig! Verkar tyvärr inte förstå faror å risker.
Men så klart det finns mer än det som har nämnts här. Men tillräkligt att kugga på det som står dock!
Mvh
Piraten

Tyvärr är det ju så att väldigt många bara fokuserar på enskilda saker och inte på helheten av sin körning.
Håller helt med dig om att kuggas på dessa två saker som står nämnda här ovanför är absolut inget fel i det, men jag tror som sagt att det finns mer att läsa i protokollet som borde ha kommit till mail adressen som trådskaparen fick lämna sin till inspektör :)
Gäst 2015-09-07 12:24 ! Citera #
Bara så ni vet har jag bevis på att risken att komma upp på trottoarkanten inte fanns vid något tillfälle(filmade)

dessutom är det ingen grund att kugga någon på enbart hur jag sitter i bilen så han hittade på det här med högersväng.
och om ni inte tror att det var allt han kugga mig för, så lovar jag er att efter körningen var det just de två sakerna han sa som gjorde att jag inte klarade det

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest