Vart fick du köra och vilka moment fick du göra?skulle vara asbra om du kunde ge några tips
Jag fick börja med att köra mot bostadsområdet i Björkhaga, och där fick jag backa runt hörn samt fickparkera mellan 2 bilar.
Sedan bar det iväg in mot centrum och förbi slottet, så då vart det mycket stadskörning och högerregelkörning. Även här vart jag testad på fickparkering och vanlig parkering(när man kör in med fronten först).
Efter det fick jag vända på valfri plats för att köra tillbaka mot trafikverket, trodde jag redan var klar. Men då sa inspektören att jag skulle upp på E20 och köra norrut, gjorde som han sa. Och kom både upp och ut på motorvägen bra, vid Danielsund bad han mig köra av, och där skulle jag testa på att backa och vända igen. Skulle sedan ta E18 tillbaka mot trafikverket.
När jag kom av motorvägen för en andra gång så sa han att vi skulle åka tillbaka och parkera, för nu hade han fått en uppfattning på hur jag körde, så jag körde tillbaka och backparkerade bredvid en annan bil. Och han frågade då hur jag trodde att det hade gått, jag sa att jag tyckte att det hade gått helt okej. Då sa han ”helt okej?” du kör JÄTTEBRA, och du visar att du kan och förstår samspelet med dina medtrafikanter. Så du är självklart godkänd med bred marginal
Hoppas du grejar det också!!