Start > Körkortsforum > Uppkörning i Örebro

Uppkörning i Örebro

Gäst 2015-08-30 17:59 ! Citera #
Har uppkörning den 22 september med min trafikskola kl 13.45 i Örebro.
Trafikskolan har sagt att jag är redo och alla som har gjort uppkörningen med dom har klarat,
men jag är ändå lite nervös.. finns det någon som har haft uppkörning i Örebro dom senaste veckorna? Hur gick det då?
Jossan-88 2015-08-30 19:24 ! Citera #
Jag hade dock ingen uppkörning i Örebro då jag gjorde min uppkörning i Katrineholm, men jag övningskörde VÄLDIGT mycket i Örebro, och jag tycker att det är en rätt enkel stad att köra i, lyssna noga på vad inspektören säger och vill att du ska göra så kommer det gå jättebra! :D

LYCKA TILL!
Gäst 2015-08-31 22:41 ! Citera #
Du kan förvänta dig mycket trafik i Örebro runt det stället vägverket ligger på, det är väldigt mycket väjningsplikt, och de kommer kolla hur du reagerar på 30vägar, dessutom är det väldigt mycket bygg på gång i Örebro just nu, så var med på att hastigheten ändras hela tiden. :D
Gäst 2015-09-01 22:22 ! Citera #
Gäst
du kan förvänta dig mycket trafik i Örebro runt det stället vägverket ligger på, det är väldigt mycket väjningsplikt, och de kommer kolla hur du reagerar på 30vägar, dessutom är det väldigt mycket bygg på gång i Örebro just nu, så var med på att hastigheten ändras hela tiden. :D

Okej. Har du gjort uppkörningen i örebro själv eller? Vore bra om någon som har gjort uppkörning i örebro skulle berätta lite vart man får åka och så
Gäst 2015-09-03 19:16 ! Citera #
Ja, jag har gjort den i örebro de kan köra dig i princip överallt mestadels motorväg och centrum, nån enstaka gång kör de dig till nån landsväg utanför stan
Gäst 2015-09-03 19:18 ! Citera #
Ja, jag har gjort den i örebro de kan köra dig i princip överallt mestadels motorväg och centrum, nån enstaka gång kör de dig till nån landsväg utanför stan, räkna med att det är många som slutar skolan vid den tiden du kör upp, så håll koll på döda vinkeln och övergångar extra noggrant.
Gäst 2015-09-04 13:50 ! Citera #
Jag körde upp förra månaden i Örebro, gick hur bra som helst. Och det är väldigt lätt stad att köra i, kommer annars från Eskilstuna. Men där fanns det inga tider, så det fick bli Örebro då den staden låg närmast min hemort, vill inte hålla på att svänga runt halva Sverige för att göra en uppkörning. Men som sagt så är det lättkört i Örebro, trots alla ombyggnader som sker i stan. Lyssna på läraren och visa att du kör trafiksäkert så kommer det gå jättebra! :D
Gäst 2015-09-04 14:06 ! Citera #
Gäst
Jag körde upp förra månaden i Örebro, gick hur bra som helst. Och det är väldigt lätt stad att köra i, kommer annars från Eskilstuna. Men där fanns det inga tider, så det fick bli Örebro då den staden låg närmast min hemort, vill inte hålla på att svänga runt halva Sverige för att göra en uppkörning. Men som sagt så är det lättkört i Örebro, trots alla ombyggnader som sker i stan. Lyssna på läraren och visa att du kör trafiksäkert så kommer det gå jättebra! :D

Vart fick du köra och vilka moment fick du göra?skulle vara asbra om du kunde ge några tips :)
Gäst 2015-09-04 22:21 ! Citera #
Gäst

Vart fick du köra och vilka moment fick du göra?skulle vara asbra om du kunde ge några tips :)

Jag fick börja med att köra mot bostadsområdet i Björkhaga, och där fick jag backa runt hörn samt fickparkera mellan 2 bilar.
Sedan bar det iväg in mot centrum och förbi slottet, så då vart det mycket stadskörning och högerregelkörning. Även här vart jag testad på fickparkering och vanlig parkering(när man kör in med fronten först).
Efter det fick jag vända på valfri plats för att köra tillbaka mot trafikverket, trodde jag redan var klar. Men då sa inspektören att jag skulle upp på E20 och köra norrut, gjorde som han sa. Och kom både upp och ut på motorvägen bra, vid Danielsund bad han mig köra av, och där skulle jag testa på att backa och vända igen. Skulle sedan ta E18 tillbaka mot trafikverket.
När jag kom av motorvägen för en andra gång så sa han att vi skulle åka tillbaka och parkera, för nu hade han fått en uppfattning på hur jag körde, så jag körde tillbaka och backparkerade bredvid en annan bil. Och han frågade då hur jag trodde att det hade gått, jag sa att jag tyckte att det hade gått helt okej. Då sa han ”helt okej?” du kör JÄTTEBRA, och du visar att du kan och förstår samspelet med dina medtrafikanter. Så du är självklart godkänd med bred marginal :)

Hoppas du grejar det också!!
Gäst 2015-09-05 11:36 ! Citera #
Tack så mycket för dina tips. :)
ja det hoppas jag med, är jätte nervös men får väl ta det som det kommer.

Senaste foruminläggen

Rubrik
5
I dag 14:05
10
I dag 10:06
8
I dag 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor