Start > Körkortsforum > Hur bokar man uppkörning?

Hur bokar man uppkörning?

Gäst 2015-07-19 19:00 ! Citera #
Hur bokar man uppkörning? Vill ta körkort men det är svårt och fullt vad ska jag göra?
Gäst1 2015-07-19 20:01 ! Citera #
Hej, det är många som vil ta körkort nu på sommaren o därför ont om tider. Kan du antingen vända mot det trafikskolan du kör med som kan boka åt dig om det finns lediga tider eller så gäller det att hålla koll på trafikverkets hemsida hela tiden ifall det dyker upp en ny id :) Lycka till!!
Jossan-88 2015-07-19 20:08 ! Citera #
Precis som Gäst1 har skrivit så är det väldigt svårt att få tid nu under sommaren då det är högtryck hos trafikverket eftersom alla vill ha sitt körkort nu under sommartiden.
Men går du hos en trafikskola så kommer dom sköta allt åt dig när dom tycker att du är mogen nog att ha en uppkörning.
Kör du som privatist så får du kolla tider varje dag, och helst på morgonen, då det är då som dom flesta avbokar just då :)
Gäst 2015-08-05 11:57 ! Citera #
Själv hade jag första uppkörningen på en måndag. Jag hade tidigare klarat teoriprovet och uppkörningen fick jag 2 veckor senare (fortfarande det tidigaste dem hade). Efter uppkörningen fick jag tyvärr veta att jag kuggat, men jag visste att jag kunde klara det så jag gick in för att kolla nya tider samma dag. Jag kollade samma ort och såg att dem inte hade tider förrän 1 månad senare. Dock så hade jag fått reda på att de släpper nya tider runt 8 på morgonen ( osäker på om det endast är under semestertider eller inte).
Så jag gick upp 07.50 dagen efter och såg att de hade minst 2 nya tider samma dag! Jag bokade en tid som var 5h senare och klarade det denna gång!
Så ett tips till er som inte orkar vänta så länge på nya tider är att uppdatera sidan ofta, framförallt runt 8 på morgonen, då är det en mycket större chans att ni får en ny tid mycket snabbare.

Senaste foruminläggen

Rubrik
5
I dag 14:05
10
I dag 10:06
8
I dag 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo