Hej!
Håller på med teorin och kan inte fatta hur ska man svara här?
Du måste stanna för en militärkolonn i en korsning. Får du passera genom kolonnen?
Ja, om det inte uppstår hinder
Nej
Ja, men endast om en militärpolis vinkar fram dig
Ja, men endast om en polis vinkar fram dig
B och C är fel, men varför? Kan någon förklara det år mig? Hittade det inte i boken...
”Vägtrafikanter får inte bryta eller på annat sätt hindra militärkolonn, kolonn av fordon som tillhör räddningskåren, begravningsfölje, grupp av barn under ledares uppsikt eller annan procession.”
Om polisman vinkar fram dig, skall/får du då köra? Rätt svar är JA... Annars NEJ!
Hur lätt som helst
Ville bara få detta förklarat enkelt och lätt och du har delvis rätt! du har rätt med att ”Vägtrafikanter får inte bryta eller på annat sätt hindra militärkolonn, kolonn av fordon som tillhör räddningskåren, begravningsfölje, grupp av barn under ledares uppsikt eller annan procession.” men sen hittade jag dessutom ett svar att polis inte har med militär och göra eller som jag uppfattade de i alla fall! men bryter du eller hindrar du om du väljer alternativ A? svar NEJ eftersom det står klart och tydligt i svaret ”ja, om det inte uppstår hinder” vad var de nu med att hindra? alternativ A är rätt för då kör du utan att hindra militärkolonnen.