Start > Körkortsforum > Teorifråga i repetitionen

Teorifråga i repetitionen

linda 2015-11-13 08:51 ! Citera #
Ja, om det inte uppstår hinder
Gäst 2016-03-04 16:48 ! Citera #
Det A rätt.
Needs 2016-03-04 21:44 ! Citera #
Jag tror ;Ja,,,,eftersom det Gäller endast om de har blåljusen och/eller sirenerna på
Driver 2016-03-08 12:12 ! Citera #
Ok vad va svaret då nån som kan eller gissa ni bara?
6.10 2016-05-25 23:14 ! Citera #
På Elevcentralen (STR) är svaret ”Ja. Om det kan göras utan att man hindrar kolonnen” rätt svar. (kanske inte formulerat Exakt så dock)
Gäst 2016-07-06 21:41 ! Citera #
Gäst 2015-06-05
Katten
Hej!
Håller på med teorin och kan inte fatta hur ska man svara här?

Du måste stanna för en militärkolonn i en korsning. Får du passera genom kolonnen?

Ja, om det inte uppstår hinder
Nej
Ja, men endast om en militärpolis vinkar fram dig
Ja, men endast om en polis vinkar fram dig

B och C är fel, men varför? Kan någon förklara det år mig? Hittade det inte i boken... :?

”Vägtrafikanter får inte bryta eller på annat sätt hindra militärkolonn, kolonn av fordon som tillhör räddningskåren, begravningsfölje, grupp av barn under ledares uppsikt eller annan procession.”

Om polisman vinkar fram dig, skall/får du då köra? Rätt svar är JA... Annars NEJ!
Hur lätt som helst :D :D :D
Ville bara få detta förklarat enkelt och lätt och du har delvis rätt! du har rätt med att ”Vägtrafikanter får inte bryta eller på annat sätt hindra militärkolonn, kolonn av fordon som tillhör räddningskåren, begravningsfölje, grupp av barn under ledares uppsikt eller annan procession.” men sen hittade jag dessutom ett svar att polis inte har med militär och göra eller som jag uppfattade de i alla fall! men bryter du eller hindrar du om du väljer alternativ A? svar NEJ eftersom det står klart och tydligt i svaret ”ja, om det inte uppstår hinder” vad var de nu med att hindra? alternativ A är rätt för då kör du utan att hindra militärkolonnen. :lol: :lol: :lol:
GARY 2016-08-04 15:20 ! Citera #
Hahahahahhahahahhah jagv klARADE DET PÅ FÖRST FÖRSÖKET GRABBAR ahahahhahah
Gäst 2016-09-13 22:29 ! Citera #
Tack
Gäst 2016-09-13 22:30 ! Citera #
Det var A mannen Lemao
dilba 2016-12-22 09:16 ! Citera #
Nej

Senaste foruminläggen

Rubrik
3
I går 22:17
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest