Start > Körkortsforum > Uppkörning-->Nervös !

Uppkörning-->Nervös !

Gäst 2015-05-18 12:39 ! Citera #
Hej, Det verkar som att privatister kuggar extremt mycket mer än dom som går körskola. Stämmer verkligen detta? jag har övningskört i nästan 2 år och tycker själv att jag kör mycket bra och det tycker alla kompisar och släkt som åkt med också. Berätta gärna hur det gick för er !, någon som klarat uppkörningen på första försöket som privatist? :?
Gäst 2015-05-18 13:55 ! Citera #
Jag fick körkortet i tisdags. Klarade både teoriprov och uppkörning på första försöket. Har tagit noll lektioner på trafikskola och enbart kört privat sedan förra sommaren. Oroa dig inte.
Johanna 2015-05-18 14:08 ! Citera #
Endast 30% av privatisterna klarar det på första försöket. Jag har tagit 33 lektioner på körskola, men bokade mig som privatist för att min körlärare blev sjukskriven i 6 veckor. Har kuggat två gånger, men de felen har berott på min nervositet. Inga trafikbrott, utan att jag inte kollat tillräckligt mycket i speglarna.

Båda min systrar körde upp som privatister och klarade det på första försöket. Boka upp dig som privatist, skit i körskolan om du känner att du redan kör bra. En lektion på körskolan på 40 minuter kostar 400 kr, du måste klara alla momenten och på vissa körskolor köra med chefen så väljer han/hon om du ska släppas iväg till uppkörning eller ta fler lektioner. En uppkörning som privatist kostar 1200 kr, så jag tycker helt klart att du ska chansa!
Gäst 2015-05-18 18:06 ! Citera #
Johanna
Endast 30% av privatisterna klarar det på första försöket. Jag har tagit 33 lektioner på körskola, men bokade mig som privatist för att min körlärare blev sjukskriven i 6 veckor. Har kuggat två gånger, men de felen har berott på min nervositet. Inga trafikbrott, utan att jag inte kollat tillräckligt mycket i speglarna.

Båda min systrar körde upp som privatister och klarade det på första försöket. Boka upp dig som privatist, skit i körskolan om du känner att du redan kör bra. En lektion på körskolan på 40 minuter kostar 400 kr, du måste klara alla momenten och på vissa körskolor köra med chefen så väljer han/hon om du ska släppas iväg till uppkörning eller ta fler lektioner. En uppkörning som privatist kostar 1200 kr, så jag tycker helt klart att du ska chansa!

Det var en billig körlektion om du bara betalar 400 kr för 40 minuter, själv betalar jag 640 kr för en 40 minuters lektion :)
Gäst 2015-05-18 21:22 ! Citera #
Koncentrera det inte på att det är ”extremt många fler” som kuggar (vilket jag tror är en överdrift, iaf att säga ”extremt”). Koncentrera dig istället på att prestera, då ska du se att det går fint :) Aldrig någon idé att ha en rad inställningar innan uppkörning, bäst gör man i att vara nollställd. ;)
Gäst 2015-05-19 00:20 ! Citera #
Tack för alla kommentarer!, förhoppningsvis så klarar jag det men tror fortfarande att jag kmr bli svin nervös så benet darrar i 120 x) menmen.. Är det någon här som fick backa runt hörn t.ex? eller start i backe typ? tacksam för svar :D
Johanna 2015-05-19 13:07 ! Citera #
Jag fick barra runt hörn på båda mina uppkörningar :o
Gäst 2015-05-19 14:19 ! Citera #
Johanna
Jag fick barra runt hörn på båda mina uppkörningar :o

Jag tror det är standard att göra det.
Gäst 2015-05-23 13:45 ! Citera #
Jag körde upp privat, fixade både teori och uppkörning på första försöket :)
Jossan-88 2015-05-23 15:35 ! Citera #
Gäst
Jag körde upp privat, fixade både teori och uppkörning på första försöket :)

Jag körde upp via trafikskola, fixade både teori och uppkörning på första försöket :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
5
I dag 14:05
10
I dag 10:06
8
I dag 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo