Hallå hej!
Gjorde teoriprovet förra veckan, fick 64 av 65! woho, sista var en slarvis.
hur som helst, gjorde uppkörningen idag, gick inte lika bra.
Trafikregler
Trafiksäkerhet och beteende
Underkänt: Visa goda avsökningsrutiner
Din körning har visat brister i avsökning och uppmärksamhet. Du behöver träna på när, var och hur du tittar i olika trafiksituationer för att upptäcka risker i tid och kan anpassa din körning till det exempelvis när du närmar dig korsningar, cirkulationsplatser och övergångsställen.
det som torskade var följande.
Rondeller.
Gatukorsning.
Sväng och påfart på landsväg.
Trafikregler
Trafiksäkerhet och beteende
Underkänt: Visa goda avsökningsrutiner
Din körning har visat brister i avsökning och uppmärksamhet. Du behöver träna på när, var och hur du tittar i olika trafiksituationer för att upptäcka risker i tid och kan anpassa din körning till det exempelvis när du närmar dig korsningar, cirkulationsplatser och övergångsställen.
Fljande fel:
Infart/körning på landsväg
Underkänt: Anpassa hastigheten efter de omständigheter som råder
Din körning har visat brister i hur du anpassar din hastighet. Du behöver träna på att anpassa hastigheten, inte bara till de hastighetsbegränsningar som råder utan också till olika trafiksituationer och miljöer.
Underkända provpunkter:
sväng & körnings landsväg.
Hastigheten: var vattenplanat och regnade galet, körde 65 på 80 väg, tyckte det kändes tryggare, samt att det blåste.
i detta så blir jag omkörd av en lastbil...
Annat
som kan vara bra och veta tills imorgon?! blinka tidigare? planera körningen bättre, hålla mera till höger vid högersväng?
ge mig tips ni som vet! har uppkörning imorgon och håller tummarna på att jag ska vara mindre nervös.
Planera körningen bättre, signalera tidigare, och vara allmänt mera placerad?
Fick dålig förklaring direkt efteråt..