Körkortonline > Körkortsforum > Svåraste momentet?
Svåraste momentet?
Ja som rubriken lyder: vad upplevde ni vara svårast när ni övningskörde? var det något moment innan uppkörningen ni fick träna extra mycket på?
Jag tyckte att fickparkeringen var svårast om man nu måste välja ut nått som var svårare än allt det andra 
Det fick jag träna 4 gånger på innan avsökningen satt som en smäck och man klarade även det
Det fick jag träna 4 gånger på innan avsökningen satt som en smäck och man klarade även det
Parkera var svårt och att köra i stora 2-filiga rondeller när det är mycket trafik.
Enligt min körskola skulle man träna extra på påfarter - för det är många dåliga på. Man vågar oftast inte gasa så mycket som det behövs.
Enligt min körskola skulle man träna extra på påfarter - för det är många dåliga på. Man vågar oftast inte gasa så mycket som det behövs.
Tvåfiliga rondeller och backparkering (har körkort nu men kommer nog aldrig ge mig på en backparkering...)
Fickparkering i lutande backe tycker jag var svårast 
Backa och att köra in och parkera tycker jag var väldigt lätt, brukar ofast alltid backa in när jag parkerar vid Ica
Backa och att köra in och parkera tycker jag var väldigt lätt, brukar ofast alltid backa in när jag parkerar vid Ica