Hej! Nästa onsdag har jag min tredje uppkörning på två veckor. Den är i Mariestad, där jag bara har varit en gång innan. Har ni några tips på vad jag ska tänka på? Rent allmänt och utifrån staden Mariestad?
Första gången jag körde upp, i tisdags, var jag så nervös att jag körde sämre än någonsin så jag förstår helt och hållet att jag blev kuggad.
Andra gången, dagen efter, blev jag kuggad på att jag råkade blinka ut lite för tidigt i en cirkulationsplats när jag skulle köra rakt fram, för att jag vid en järnvägskorsning saktade ner men inte kollade noga åt båda sidor, att jag inte placerade mig till vänster vid vänstersväng på enkelriktad gata och att jag missade att se en 50-skylt och därför valde att köra 30 för säkerhets skull (tänkte att det hade varit värre att köra 50 ifall det hade varit 30 så jag valde att köra i lägre fart). Körde i övrigt helt perfekt och var inte ett dugg nervös!
Jag förstår som sagt att jag blev kuggad men andra gången kändes det lite surt då jag var så nöjd med min körning i övrigt.
Hur som helst, tips och annat jag bör tänka på på onsdag?