Start > Körkortsforum > Enkel eller dubbellektion?

Enkel eller dubbellektion?

elinemittnamn 2009-08-04 17:43 ! Citera #
Hej! är det bästa att köra en dubbellektion förat eller ska man ta en ”enkel”lektion först?
Jebo 2009-08-05 10:22 ! Citera #
Beror på vilken tidsplan du har för ditt körkort och hur mkt du kan köra hemma. Jag kör ingenting hemma och vill ta mitt snabbt (1,5 månad). Därför har jag under 14 dagar brännt av 10 lektioner varav alla har legar dubbelt så i snitt, kört varannan dag. Det gör att man snabbt kommer upp på banan o hinner testa en hel del. Jag kommer fortsätta att köra varannan dag ända till uppkörningen.:)
cbt 2009-08-06 15:02 ! Citera #
Är det första gången någonsin du kör bil? Kört något privat?

Jag hade rekommenderat en enkellektion som först (billigare) sedan se om du gillar handledaren och om de tycker du borde ta dubbellektioner. Kolla med körskolan som du skall köra med, de brukar ha bra tips!
Heltidsluffare 2009-08-12 15:18 ! Citera #
Min körskola ligger en bit utanför GBG så för att hinna in i stan och få pröva på lite svårare körning har jag valt en dubbellektion en gång. Det funkade bra, men jag blev riktigt trött efter det passet.
Gäst 2009-08-15 21:29 ! Citera #
Jag skulle nog faktiskt rekommendera enkel lektioner då man efter varae gång kan gå hem och träna på det man lärt sig på skolan. men det funkar nog bra med dubbel lektioner ochså :)
Gäst 2009-08-17 11:29 ! Citera #
Ja tar alltid dubbellektioner då får man mest gjort och man hinner träna på de olika sakerna
Gäst 2009-08-21 18:44 ! Citera #
Jag skulle rekommendera enkellektioner, i alla fall i början. Man blir fortare trött då och koncentrationen kanske blir sämre mot slutet. Har dock inte haft någon dubbellektion själv ännu, och det är säkert individuellt. Jag gillar inte min lärare heller (kan inte byta då det bara finns en i den här lilla orten), så det bidrar väl till att jag inte vill tillbringa 80 minuter i rad med honom.
Gäst 2009-09-07 19:00 ! Citera #
Kör dubbellektion så får du bättre kontakt med läraren och förstår vad som förväntas, sedan blir det lättare efteråt att gå igenom vad du har kunnat göra bättre.
klumelur 2009-09-14 12:54 ! Citera #
När jag körde på körskola provade jag båda, och jag föredrog att köra dubbellektioner. Under enekellektionerna kändes det som att minst halva gick till att ta sig till och från körskolan, men under dubbellektionerna han man göra varje moment flera gånger och även till och med flera moment. För mig blev det mkt effektivare med dubbellektioner.
lycka till
Gäst 2009-09-15 19:59 ! Citera #
Jag tycker det är bättre att ta dubbellektioner i början, eftersom de på trafikskolorna tar 20 minuter bara för att komma till platsen man ska köra. :x

Senaste foruminläggen

Rubrik
4
I dag 14:32
3
I dag 14:28
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor