Start > Körkortsforum > Gick åt skogen idag T_T

Gick åt skogen idag T_T

Mito 2015-03-06 17:41 ! Citera #
Hejsan allesammans !
I dag gjorde jag kunskapsprovet och fick 45/52 och det som gjordes mig förbannad är att de frågar där var helt annorlunda än de frågor som finns på elevcentralen.
Jag ska göra körprovet på tisdag , hoppas att det ska bli bra 8-)
Har någon något tips på att plugga på de begreppet som finns i körkort utbildningen ?
Tack !
inspektörn 2015-03-06 22:45 ! Citera #
Lär dig innebörden iteoriboken och inte frågor och svar!
Du måste kunna tillämpa dina teorikunskaper i verkligheten, alltså veta vilken regel som gäller i en viss situation osv.
Lisa1 2015-03-16 19:09 ! Citera #
Tyckte också att elevcentralens faser var stor skillnad från teoriprovet.Tråkigt att du kuggade! Men nästa gång ska du se!

Korkortonline och Bonniers har bra och kluriga frågor!
MiTo 2015-03-17 19:01 ! Citera #
Det håller jag med dig 100%
Det jag vill säga är de där faserna på elevcentralen är mycket lättare än de frågor på provet, dvs på provet var det masser kluriga frågar som man kan bara chansa :))
Ultima81 2015-03-25 13:36 ! Citera #
Klart att frågorna på elevcentralen är lättare, det för att du uppenbarligen lärt dig frågorna därifrån.. Kallas ytinlärning... Håller med inspektören.. Å med enbart 45 rätt så behöver du värkligen läsa mycket mer.. Men lycka till i alla fall :)

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest