Start > Körkortsforum > Koll i backspegel, provuppkörn…

Koll i backspegel, provuppkörning

LinaLi 2015-02-11 22:36 ! Citera #
Nya tag nästa gång!
Gäst 2015-02-16 20:57 ! Citera #
Då är det dags imorgon igen.
Jag har såfort nervositeten kommit fram, andats och fått något att göra. Pappa har peppat mig och jag vet att kuggningen var pågrund utav nervositet, jag kommer såhär en vecka efteråt knappt ihåg vad som hände på uppkörningen.
Funderar på att ta mig en springtur för att låta kroppen komma lite mer till ro inför uppkörningen :)
Gäst 2015-02-17 23:39 ! Citera #
Körde upp för andra gången idag, instruktören började med att förolämpa mitt namn. ”det är ju inte de vackraste namnet direkt men det är ju ovanligt iaf”

Han tyckte jag skulle gasa mer på påfart av motorväg samt växla annorlunda än vad jag lärt mig på körskolan. Tyckte inte jag kollade perfekt. Efter körningen bytte han från ok trevlig till riktiga sur gubben. Tråkigt med sånna :/
Gäst 2015-02-18 19:00 ! Citera #
KLARADE KÖRKORTET IDAG! :D
Bara lilla jag 2015-03-19 09:43 ! Citera #
Om du inte vet hur ofta du ska titta i t.ex. backspeglarna utan funderar över sekunder hit och dit, så har du inte förstått vad det handlar om. Det här med spegelrutiner ska sitta i ryggmärgen och komma spontant. Räknar du sekunder emellan så kommer du att missa det viktiga när det väl händer. Jobba på att få en förståelse av vad du ska göra, när du ska göra det och varför det ska vara på det sättet, då kommer du lyckas bra - inte bara under själva körprovet utan även som förare med ett eget körkort.

Senaste foruminläggen

Rubrik
5
I dag 14:05
10
I dag 10:06
8
I dag 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor