Start > Körkortsforum > Varför är vänster sväng farlig…

Varför är vänster sväng farligt ?

Linus 2015-02-07 12:30 ! Citera #
Varför är vänster sväng farligt ?
Jossan-88 2015-02-07 16:55 ! Citera #
Svaret på din fråga finns att läsa om i teoridelen på denna sida :)
LinaLi 2015-02-09 08:36 ! Citera #
För att vid vänstersväng kan du tvingas stanna på vägen för att vänta in rätt tillfälle att svänga. Och då är det lätt att bli påkörd bakifrån.
Gäst 2015-03-11 22:17 ! Citera #
I samband med att du saktar ner och ska svänga så kan någon bakom dig köra om och krocka rätt in i sidan! Det var nära på att hända mig, stressade/folk som spelar tuffa har ingenting att göra i trafiken enligt mig!

Tänk på att placera bilen så nära vägens mitt som möjligt när du ska svänga och blink så ser förhoppningsvis dom bakom det ;)
LinaLi 2015-03-18 08:08 ! Citera #
Gäst
I samband med att du saktar ner och ska svänga så kan någon bakom dig köra om och krocka rätt in i sidan! Det var nära på att hända mig, stressade/folk som spelar tuffa har ingenting att göra i trafiken enligt mig!

Tänk på att placera bilen så nära vägens mitt som möjligt när du ska svänga och blink så ser förhoppningsvis dom bakom det ;)

Har du bilar bakom dig, vägen är högre än 50 och du får möte så du kommer tvingas stanna skulle jag svänga av till höger och vända istället.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor