Start > Körkortsforum > Upplägg av teorin?

Upplägg av teorin?

rumii 2015-01-29 19:06 ! Citera #
Hej!
Jag ska börja plugga teorin här hemma och har endast körkortsboken och vägmärke häftet.
För det första undrar jag om man behöver ha den senaste upplagan eller går det bra med de gamla också? och behövs teori och körhäftet?
Sen skulle jag vilja ha tips om hur man kan lägga upp studierna över en tid. (Pluggar heltid på universitet)
Har inte lagt upp ett ’mål’ ännu om när jag ska vara färdig så att säga, eftersom jag fortfarande övningskör.
Bläddrade igenom boken och det verkar vara ganska så ’abstrakt’ form på texten, förstår liksom inte vad det är man ska fokusera på. Lite hjälp av er tack :)
Gäst 2015-01-30 21:09 ! Citera #
Om du tänkt plugga på boken så använd den senaste upplagan! Har själv
Jobbat på Trafikverket och provet ändras i fas med senaste upplagan. Man fokuserar på nya saker.
Mycket miljö etc.
Jag klarade det på första försöket idag. Jag har suttit med körkortsfrågor online som
Jag fick tillträde till av trafikskolan. Jag har bara använt boken som ”stöd” om jag har velat
Förstå en helhet. Men frågorna i första hand. Senaste två veckorna har jag suttit och ”klickat”
en timme om dagen ca tills jag klarat alla prov och delprov.
Häng inte upp dig för mkt på boken innan du börjat med frågorna. Det är DÅ du förstår vad dom
vill att du fokuserar på! Lovar.
Ett annat tips jag skulle ge alla är läs om hur många frågor det kommer på respektive kategori!!
Det står på körkort.nu tror jag, googla. De inser du snabbt att du inte behöver kunna ALLT om miljön
när det är 3 frågor som handlar om det på provet, medan regler kanske är 15 frågor. Är du med?
Kör du dessutom då förstår du sammanhangen ändå , utan att kunna hela boken.

Lycka till!! Använd frågorna!! Kan säga att det är många sidor i boken som jag inte ens bläddrat i.

Lycka till

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest