Start > Körkortsforum > Klarade uppkörningen!

Klarade uppkörningen!

tröttoglad 2015-01-27 13:03 ! Citera #
Sov totalt 2 timmar under natten då tankarna och nervositeten låg på högvarv inför uppkörningen. Det var teoretiskt sett andra uppkörningen idag men den första som jag faktiskt satt i bilen då jag klantade till det och glömde ID:t (glöm för bövelen inte ID!!!) första gången.

Fick en härlig inspektör som bad mig testa vindrutetorkarna både bak och fram, och sen stack vi iväg. Jag hade dessutom en trafiklärare i baksätet så hjärtat bultade men nervositeten släppte rätt snabbt efter jag la in ettan och gled ut ur parkeringen. Hela turen tog ungefär 40 minuter och innehöll stadskörning, en hel del rondeller, parkering och backning runt hörn samt en liten sväng på landsväg. Inspektören gav tydliga instruktioner var man skulle svänga och köra så det enda man behövde tänka på var körningen och uppsikten (fick tips om att vara överdrivet tydlig med döda vinkeln osv innan uppkörningen).

Lycka till alla andra, och försök att inte oroa er så mycket. Jag var nervös som f*n och sov knappt dagen innan men det släpper när man väl kommer dit, jag lovar!
inspektörn 2015-01-27 20:55 ! Citera #
Grattis, men vad sa dom på Risk 1:an om uttröttning och bilkörning??
Gäst 2015-01-27 21:02 ! Citera #
Grattis! Jag klarade också uppkörningen idag, var inte ett dugg nervös, du kanske inte kört så mycket vilket gjorde dig nervös.

Jag trodde jag skulle kugga när jag gjorde hastigt filbyte och blev tvungen att tvärbromsa för att inte krocka i lastbil framför men det gick bra och jag kände det på mig.
Gäst 2015-01-27 21:53 ! Citera #
Bra jobbat, grattis till er!! :)
Kan ni tänka er att kika på min tråd och lämna någon kommentar, vill gärna höra från er som klarat det!

Senaste foruminläggen

Rubrik
5
I dag 14:05
10
I dag 10:06
8
I dag 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor