Start > Körkortsforum > Tips till uppkörningen!

Tips till uppkörningen!

darin 2014-12-31 16:22 ! Citera #
Hej, jag tänkte dela med mig om hur jag tog mitt körkort igår.

Till att börja med ville jag säga att jag fyllde 18 för tre dagar sen och skrev teoriprovet samma dag och innan teoriprovet så var jag sjukt nervös. När provet var klart och jag fick resultatet på 52 poäng så blev jag lättad och fick känslan av att jag skulle ta körkortet idag.
När jag kom till uppkörningen i Jakobsberg så var jag inte ett dugg nervös även om det var lite stelt med handläggaren. Jag körde iväg och efter att jag skulle backa runt ett hörn så glömde jag att vinkla tillbaka sidospegeln! jag märkte detta under körningen och jag trodde det var kört, jag tänkte att jag aldrig skulle bli godkänd...men jag körde på och när vi kom tillbaks till trafikverket så sa han att körningen var godkänd! Jag blev helt enkelt chockad och gick iväg med ett stort leende på läpparna.

Mitt tips till er alla är att även om ni märker att ni gjort ett misstag så fortsätt köra på och tänk inte på saken, ni kan bli godkända ändå.

Till sist vill jag tacka denna hemsida som har varit en otrolig hjälp till att plugga till teorin!
Lycka till allihop med körkortet! :)
krok 2015-01-02 08:30 ! Citera #
Körde du upp som privatist och vilka vägar fick du köra och vilka moment var du tvungen att göra?
Darin 2015-01-02 20:55 ! Citera #
Har endast tagit tre körlektioner.. fick köra i villa-område, backade runt ett hörn, fick göra två påfarter, körde på landsväg och en vanlig parkering.
krok 2015-01-03 20:33 ! Citera #
Körde du upp med trafikverkets bil?
Gäst 2015-02-14 12:40 ! Citera #
Hände mig precis samma sak med både uppkörningen och teorin. När det gällde uppkörningen så fick en motorstopp, och när jag väl backade runt hörn så körde jag för nära hörnet som var täckt av snö och då klarade bilen inte köra över snön, men trots det jag kom fram med bilen lite och sedan körde tillbaka och fixade det. Precis efter att jag backade runt hörn, så sa inspektören att jag ska åka tillbaka mot trafikskolan. Och då kände jag att det var icke godkänd, för tredje gången. Men när vi väl kom till trafikverket så gick inspektören ut och sedan kom hon tillbaka och sa att det var godkänd. Jag glömmer aldrig den stunden då hon sa att jag har klarat körning (då hade jag redan blivit klar med teorin).

Senaste foruminläggen

Rubrik
5
I dag 14:05
10
I dag 10:06
8
I dag 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov