Hej, jag tänkte dela med mig om hur jag tog mitt körkort igår.
Till att börja med ville jag säga att jag fyllde 18 för tre dagar sen och skrev teoriprovet samma dag och innan teoriprovet så var jag sjukt nervös. När provet var klart och jag fick resultatet på 52 poäng så blev jag lättad och fick känslan av att jag skulle ta körkortet idag.
När jag kom till uppkörningen i Jakobsberg så var jag inte ett dugg nervös även om det var lite stelt med handläggaren. Jag körde iväg och efter att jag skulle backa runt ett hörn så glömde jag att vinkla tillbaka sidospegeln! jag märkte detta under körningen och jag trodde det var kört, jag tänkte att jag aldrig skulle bli godkänd...men jag körde på och när vi kom tillbaks till trafikverket så sa han att körningen var godkänd! Jag blev helt enkelt chockad och gick iväg med ett stort leende på läpparna.
Mitt tips till er alla är att även om ni märker att ni gjort ett misstag så fortsätt köra på och tänk inte på saken, ni kan bli godkända ändå.
Till sist vill jag tacka denna hemsida som har varit en otrolig hjälp till att plugga till teorin!
Lycka till allihop med körkortet!