Start > Körkortsforum > Gammal bok - behövs en nyare?

Gammal bok - behövs en nyare?

StephanieP 2014-12-10 20:17 ! Citera #
Jag har tänkt ta körkort snart och har börjat läsa i Körkortsboken. Men boken jag har är den min syster använde. Är hon tog körkort, från 2010. Självklart förstår jag att en så aktuell bok som möjligt är bäst, men är det så pass stor skillnad att jag behöver skaffa en ny bok tycker ni? Finns det sammanfattat någonstans vad som skiljer sig?
Jossan-88 2014-12-10 23:42 ! Citera #
Hejsan StephanieP!
Jag tycker absolut inte att du behöver köpa någon nyare bok för att klara av att ta körkort. Jag själv tog körkort förra året, och då använde jag mig av en bok som var från 2011 och det gick hur bra som helst. När jag jämförde den nyaste körkortsboken då med den jag hade så skilde i stort sett ingenting. Trafikreglerna är detsamma då som nu :)

STORT LYCKA TILL!
StephanieP 2014-12-11 12:28 ! Citera #
Vad bra! Var hittade du ändringarna någonstans?
Jossan-88 2014-12-11 13:31 ! Citera #
StephanieP
Vad bra! Var hittade du ändringarna någonstans?

Det enda som var annorlunda var att vissa avsnitt inte var på samma sidor i dom bägge böckerna. Men själva innehållet och avsnitten var detsamma :)
LinaLi 2014-12-11 19:32 ! Citera #
Vissa saker ändras ju, så jag skulle iaf försöka ta reda på nyheterna om jag pluggade från en gammal bok.
Jossan-88 2014-12-12 22:23 ! Citera #
Självklart är det vissa saker som ändras, men det enda jag vet om som har ändrat sedan min gamla körkortsbok trycktes var är den utökade B-behörigheten. Annars är trafikreglerna samt skyltarna detsamma :)
LinaLi 2014-12-28 17:54 ! Citera #
Cykelöverfarter är nytt oxå.
Jossan-88 2014-12-28 18:49 ! Citera #
LinaLi
Cykelöverfarter är nytt oxå.

Just det, det stämmer, men det är nog det enda som är nytt, så att köpa en ny bok för en massa hundralappar känns onödigt eftersom detta kan man få reda på om man går in på närmsta körskola och plockar med sig en massa broschyrer :)

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest