Jag klarade min uppkörning idag på andra försöket! Mycket stolt över mig själv
Jag var fruktansvärt nervös men sprang en stund på gymmet i morse för att bli av med onödig energi.
Jag körde upp med trafikskolans bil och med min lärare som satt bakom mig. Jag körde ut till Sollentuna väldigt bra och vi övade lite innan på parkering och backning runt hörn.
På Trafikverket fick jag denna gången köra med en Lasse som va jätte trevlig och lättsam. Jag behövde inte göra någon säkerhetskontroll denna gång då jag klarade den förut. Har man klarat den på första så behöver man sällan göra om den. Vi körde ut mot Arlanda, jag höll på att köra in i en annan bil som hade släp men det gick bra trots allt. Sen svängde jag av mot E18 och fortsatte mot ”Stäket”. På den raken gjorde jag sedan en vänster sväng mot ”Mjöllby”. På den vägen (30) fick jag vända bilen (saxa) för att sedan köra ut på stora vägen igen. Tur att jag var observant på att det satt en stoppskylt precis innan. Tillbaka mot Stockholm, sen mot Sollentuna C. Vi körde igenom hela centrum, förbi skolan sedan ner på Djupdalsvägen där jag fick göra en fickparkering (backning) sen tillbaka ner till Trafikverket.
Fick direkt då veta att jag var godkänd och han var imponerad på min saxning på 30 vägen. Han tyckte även att jag hade ett bra flyt och var lugn trots att jag småpratade lite och körde samtidigt.
Nu är jag helt slut i kroppen efter allt.
Lycka till alla som ska köra upp, håll nerverna i schakt- kör ett träningspass innan de hjälpte mig. Tänk att du klarar det, var övertydlig och kör mycket i området där du ska köra upp.