Start > Körkortsforum > Snart uppkörning

Snart uppkörning

Mohamed 2014-12-17 13:52 ! Citera #
Jag har ett bra tips, vad alla nog har förstått är att inspektören alltid vill att du tittar i speglarna.
Det man kan göra bara för att vissa att man tex. Kollar i backspegeln är att man vrider upp den så att du får sträcka på huvudet en aning. Då ser jo hen att du är uppmärksam bakåt. Sen behöver du bara köra lungt alltid ligga i höger körfält och så vidare.
enkelt för oss som redan har körkort men jag förstår allt du går igenom. För alla har vi varit där.
Men du klar det bara du inte ger upp nu och det ska du fan i mig inte göra.
Metallica 2014-12-17 17:29 ! Citera #
Mohamed
Jag har ett bra tips, vad alla nog har förstått är att inspektören alltid vill att du tittar i speglarna.
Det man kan göra bara för att vissa att man tex. Kollar i backspegeln är att man vrider upp den så att du får sträcka på huvudet en aning. Då ser jo hen att du är uppmärksam bakåt. Sen behöver du bara köra lungt alltid ligga i höger körfält och så vidare.
enkelt för oss som redan har körkort men jag förstår allt du går igenom. För alla har vi varit där.
Men du klar det bara du inte ger upp nu och det ska du fan i mig inte göra.

Varför i hela friden ska han ställa in backspegeln så han måste sträcka på sig för att se bakåt??
Det var det dummaste tipset jag någonsin har läst om härinne (på ett bra tag iaf)
Måste han sträcka på sig för att se bakåt så brister det i hans uppmärksamhet att se framåt eftersom han då måste halka ner något för att se ordentligt. Och att då behöva sträcka på sig samt halka ner varje gång han ska använda speglarna kan ju tyvärr bara det leda till att han inte har varit uppmärksam vid starten av hans uppkörning. Och han kommer då kanske bli kuggad för att inte ha tänkt på säkerheten..
Mitt tips är att ställa in speglarna ordentligt redan från start, inspektören kommer se om du använder speglarna ändå, du behöver inte hålla på att åka upp och ner som en jojo för att visa att du tittar i speglarna. Sånt ser dom som sagt ändå!

Senaste foruminläggen

Rubrik
5
I dag 14:05
10
I dag 10:06
8
I dag 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest