Snart uppkörning
Hej!
Jag har snart uppkörning, om ca tre veckor och det känns jättehemskt, jag har haft mardrömar om uppkörningen att jag kör bra ibland och totalt kör fel andra gånger. Det här blir min tredje gång jag kommer att köra upp, jag har väntat så länge mellan varje uppkörning för jag blivit så ledsen och inte haft råd att försöka igen. Andra gången jag körde upp var jag så himla nervös så allting gick helt fel och dagen efter skulle jag flytta ner till Stockholm så kände ingen lust att fortsätta. Tror jag har målat upp det här så stort för att de är negativa händelser som gör sig påmind, det är inte KUL att göra en uppkörning, och det känns som att det är mycket som står på spel. Liksom, min vardag hänger på det här körkortet, att jag kan ta mig till och från mitt hem utan att behöva gå flera km till närmsta buss, kunna ta mig till jobbet i tid som ligger på andra sidan stan så det inte går bussar. Jag har inte råd för en ny uppkörning och därför känns det som att de är min enda chans. Jag har kört mycket privat nu och ska ta två körlektioner till på körskola för att vänja mig vid en annan bil osv. Jag tror det är min nervositet som förstör det hela och mitt dåliga självförtroende, jag tycker jag kör bil bra. Hade en körlektion i veckan och ”lekte” som att de var en uppkörning och körläraren sa att ja hade lite brister och sedan på kvällen så försökte jag träna på allt de där med min pojkvän och då gick det inte alls, började gråta för ja fick motorstopp och bilar bakom, de va mörkt och inget funkade.
Vill känna lite pepp! Jag vill verkligen klara det HÄR, jag vill känna att jag är lyckad och inte dålig som måste göra om. Jag har aldrig varit en av de människor som lyckas med något direkt, utan alltid haft de svårare, varför är de så? Förlåt för långt inlägg, men behöver bara skriva av mig. Hoppas de är någon som känner igen sig! Kram
Hej!
Jag har snart uppkörning, om ca tre veckor och det känns jättehemskt, jag har haft mardrömar om uppkörningen att jag kör bra ibland och totalt kör fel andra gånger. Det här blir min tredje gång jag kommer att köra upp, jag har väntat så länge mellan varje uppkörning för jag blivit så ledsen och inte haft råd att försöka igen. Andra gången jag körde upp var jag så himla nervös så allting gick helt fel och dagen efter skulle jag flytta ner till Stockholm så kände ingen lust att fortsätta. Tror jag har målat upp det här så stort för att de är negativa händelser som gör sig påmind, det är inte KUL att göra en uppkörning, och det känns som att det är mycket som står på spel. Liksom, min vardag hänger på det här körkortet, att jag kan ta mig till och från mitt hem utan att behöva gå flera km till närmsta buss, kunna ta mig till jobbet i tid som ligger på andra sidan stan så det inte går bussar. Jag har inte råd för en ny uppkörning och därför känns det som att de är min enda chans. Jag har kört mycket privat nu och ska ta två körlektioner till på körskola för att vänja mig vid en annan bil osv. Jag tror det är min nervositet som förstör det hela och mitt dåliga självförtroende, jag tycker jag kör bil bra. Hade en körlektion i veckan och ”lekte” som att de var en uppkörning och körläraren sa att ja hade lite brister och sedan på kvällen så försökte jag träna på allt de där med min pojkvän och då gick det inte alls, började gråta för ja fick motorstopp och bilar bakom, de va mörkt och inget funkade.
Vill känna lite pepp! Jag vill verkligen klara det HÄR, jag vill känna att jag är lyckad och inte dålig som måste göra om. Jag har aldrig varit en av de människor som lyckas med något direkt, utan alltid haft de svårare, varför är de så? Förlåt för långt inlägg, men behöver bara skriva av mig. Hoppas de är någon som känner igen sig! Kram
Hej Mejk! Jag känner verkligen igen mig i det du skriver. Inte bara jag men många fler... Att bli kuggad överhuvudtaget slår hårt mot ens mage och man känner hur hela körkortet blir ett enda ångestmoln! Men pengar du lägger på körkortet är verkligen värt vartenda öre, det är en investering och något du kommer få behålla resten av det liv (tills du blir skröplig) hehe. Jag har också kuggat min uppkörning och väntar på att göra den snart, detta bara gnager på en och man mår så fruktansvärt dåligt. Men ge verkligen inte upp, snart har du körkortet och det kommer vara värt vartenda tår!! Keep on going
Jag har haft mitt körkort i 1 vecka, och här kommer TRE bra tips som du MÅSTE tänka på:
1. Kör lugnt och säkert. Visa att du kör bil med stora säkerhetsmarginaler. Det är det inspektören vill se!
2. Kolla vad som händer runt omkring dig. Kolla ofta backspeglar och sidospeglar. Kolla långt ut.
3. Visa hänsyn till oskyddade trafikanter. Var ALLTID beredd på att stanna så att du kan släppa förbi de oskyddade trafikanterna. Det behöver inte bara vara på övergångsställena, utan även på små korsningar som du kör in på. Inspektören kollar mycket på sånt.
Du är inte ensam om det. Kuggade min första idag i Uppsala, teorin gick bra i förgår. Kuggade på att backa runt hörn o fel vald körfält. Jag var inte alls så nervös som jag trodde att jag skulle vara. Körde bättre än jag brukar tyckte jag. Min värsta fara är parkering o backa runt hörn. Det värsta är att det finns ingen tid i Uppsala förran min teori tiden går ut,. Vet inte hur jag ska göra.
Du är inte ensam om det. Kuggade min första idag i Uppsala, teorin gick bra i förgår. Kuggade på att backa runt hörn o fel vald körfält. Jag var inte alls så nervös som jag trodde att jag skulle vara. Körde bättre än jag brukar tyckte jag. Min värsta fara är parkering o backa runt hörn. Det värsta är att det finns ingen tid i Uppsala förran min teori tiden går ut,. Vet inte hur jag ska göra.
Ta en annan stad!! Någon stad som är mindre än Uppsala
berors på vem som blir din inspektör vissa är petiga..
Blev själv kuggad 2 gånger innan jag klarade mej på 3:e. Men att jag blev kuggad för ”misstag” som jag anser var bagateller berodde ju på att inspektörerna var taskiga mot mej, det berodde inte på att jag var dum i huvet, man är inte dum i huvet för att man inte klarar ett körprov. Trodde från början att det var lätt att klara uppkörningen men tyvärr är det ju inte så lätt. Har fått en hel del kritik bara för att jag vägrar acceptera att andra anser att jag gjorde fel och det tycker jag är urlöjligt.
Men lycka till på din 3:e uppkörning, tror du kommer klara den. De flesta som kuggats brukar ju oftast klara sej på 2:a eller 3:e uppkörningsförsöket. Sen när man väl har fått sitt körkort så är ju allting över, då gäller det ju bara att sköta sej i trafiken så att man undviker risken att få det indraget.
Hej! Det var jag som startade tråden och har nu gjort mitt teoriprov och blev godkänd med 60 poäng. Jag är nöjd med min insats där. Hade uppkörning idag och kuggade, det var en rättvis bedömning och handledaren fick ingripa på motorväg och känner själv kanske att det är min brist. Jag körde jättebra innan. Jag blev ledsen efteråt. Hoppas att min andra uppkörning går lika bra (förutom missen)! önska mig lycka till, hoppas verkligen att jag klarar det. Ska öva massa motorväg och samspel med andra trafikanter.
There is a question i have been meaning to ask, it is forbidden to drive without drivers licence, i have passed the theory, failed the first driving test and waiting for the second time, how do i practice, i have access to a car, but i cannot drive it to practice till i pass, so my question is, guys how do you practice driving because i cannot keep booking at the driving school?
some one please advice
there is a question i have been meaning to ask, it is forbidden to drive without drivers licence, i have passed the theory, failed the first driving test and waiting for the second time, how do i practice, i have access to a car, but i cannot drive it to practice till i pass, so my question is, guys how do you practice driving because i cannot keep booking at the driving school?
some one please advice
Well it seems like you at least have filed all the papers and got the permission to drive since you say you already did the theory & driving test. As for practicing, legally you aren’t allowed to do it alone. What most of us do is have someone who has a drivers license and practice with them. And while you do it i recommend you read the book so you’ll learn & get to know more what you should practice on. When you failed the driving test did they ever tell you things you should work on? If so, try that. But otherwise try driving to different areas and different roads so you’ll learn and get some experiments. Cuz we all only learn by experience, even if it takes a billion times lol.
*experience i mean, not expirements*
Senaste foruminläggen
Rubrik