Hej!
Hade uppkörning idag för första gången och blev tyvärr kuggad.... Hade 2 st småfel
1. Körde inne i ett villaområde (max 30 km/h). Jag körde i 22 km/h, vilket han menade på var för fort?? Min syster blev kuggad för att hon körde för långsamt i sådant område. Hur fort hade ni kört? Jag hade ändå full uppsikt.
2. På en 50-väg (huvudled) och då sa att efter uppkörningen att jag gasa förbi en utfart från ett industriföretag i 50 km/h....? Det fanns ingen varningsskylt?
Hur hade ni gjort??
Konstigt att du kunde få kritik för att ha kört 50 förbi en industriutfart där förare påväg in på vägen faktiskt har väjningsplikt mot dej, mycket löjligt.....
Om jag hade kört i det där villaområdet, hade jag väl kört ungefär 20 som du, konstigt att du fick kritik för det... Det kan väl ha varit så att det ansågs för fort för att det fanns mycket korsningar där högerregeln gäller, jag vet ju själv att de är mycket petiga med att man ska anpassa hastigheten och titta ordentligt när man närmar sej en sådan korsning, men om du höll sådär låg fart, då var det ju bara konstigt att du inte ansågs anpassa hastigheten...