Start > Körkortsforum > Uppkörning

Uppkörning

jenny1995 2014-11-07 10:36 ! Citera #
Hej!

Hade uppkörning idag för första gången och blev tyvärr kuggad.... Hade 2 st småfel

1. Körde inne i ett villaområde (max 30 km/h). Jag körde i 22 km/h, vilket han menade på var för fort?? Min syster blev kuggad för att hon körde för långsamt i sådant område. Hur fort hade ni kört? Jag hade ändå full uppsikt.

2. På en 50-väg (huvudled) och då sa att efter uppkörningen att jag gasa förbi en utfart från ett industriföretag i 50 km/h....? Det fanns ingen varningsskylt?

Hur hade ni gjort??
Vakskabsb 2014-11-07 13:28 ! Citera #
Fanns det en 30 skylt? Om inte så körde du nog för fort..
Gäst 2014-11-07 18:22 ! Citera #
Jag blev också kuggad. För att jag höll för låga hastigheter och var för försiktig! Tråkigt som fan... Jag tycker du hade en lämplig hastighet , var du bromsbered?lycka till på din nästa uppkörning.
Björn He 2014-11-08 12:06 ! Citera #
jenny1995
Hej!

Hade uppkörning idag för första gången och blev tyvärr kuggad.... Hade 2 st småfel

1. Körde inne i ett villaområde (max 30 km/h). Jag körde i 22 km/h, vilket han menade på var för fort?? Min syster blev kuggad för att hon körde för långsamt i sådant område. Hur fort hade ni kört? Jag hade ändå full uppsikt.

2. På en 50-väg (huvudled) och då sa att efter uppkörningen att jag gasa förbi en utfart från ett industriföretag i 50 km/h....? Det fanns ingen varningsskylt?

Hur hade ni gjort??

Konstigt att du kunde få kritik för att ha kört 50 förbi en industriutfart där förare påväg in på vägen faktiskt har väjningsplikt mot dej, mycket löjligt.....
Om jag hade kört i det där villaområdet, hade jag väl kört ungefär 20 som du, konstigt att du fick kritik för det... Det kan väl ha varit så att det ansågs för fort för att det fanns mycket korsningar där högerregeln gäller, jag vet ju själv att de är mycket petiga med att man ska anpassa hastigheten och titta ordentligt när man närmar sej en sådan korsning, men om du höll sådär låg fart, då var det ju bara konstigt att du inte ansågs anpassa hastigheten...
Björn He 2014-11-08 12:07 ! Citera #
Men lycka till i alla fall på din andra uppkörning, hoppas du klarar den. :)
jenny1995 2014-11-09 17:54 ! Citera #
Det finns en ”Max 30/km/h”- skylt. Jag körde alltså inte hela tiden i 22 km/h utan bromsade såklart in innan alla korsningar samt tittade bakom alla bilar där det kan komma lekande barn. Har kört många lektioner på körskolan och hon har aldrig klagat på att jag har kört för fort.

Kollade mitt ”resultat” igår och enligt uppkörningsläraren har jag brister i avsökning, hastighet, säkerhetsmarginaler och oanpassad fart efter de omständigheter som råder. Sitter verkligen inte och försvarar mig, men varken jag, mamma eller pappa förstår hur jag kan ha gjort så fel eftersom jag gör så körskolan har lärt mig? :-)

Men men, bara att ta nya tag! Tack så mycket! :D
Gäst 2014-11-09 18:15 ! Citera #
Hahaha bäst är när man får resultatet. Sänker ens självförtroende helt haha
jenny1995 2014-11-25 15:12 ! Citera #
Idag gjorde jag min andra uppkörning och allt gick skitbra!! :D :D

Senaste foruminläggen

Rubrik
11
I dag 17:36
5
I dag 14:05
8
I dag 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo