Start > Körkortsforum > Uppkörning jakobsberg

Uppkörning jakobsberg

Jakobsbergprov 2014-11-04 08:01 ! Citera #
Då har man klarat teori och uppkörning både på första försöket :) Innan uppkörningen var jag riktigt nervös, hade ju läst här innan hur hårda jakobsberg är och att man kuggade för skit grejer. Tror dock det hjälpte mig att läsa här då jag kunde tänka på vad folk kuggat på och tänka på det extra mycket.

Fick en trevlig ganska ung tjej som inspektör, körde i 45 minuter direkt mot E18 stockholm av mot sollentuna, körde i några bostadsområden backade runt hörn, sedan vändning på lämplig plats, sedan mot barkarby handelsplats igen vändning på lämplig plats, sen körde vi mototväg mot enköping av i kallhäll och sedan tillbaka till trafikverket där jag fick backparkera. Jag kände verkligen att jag hade kört helt perfekt men var ändå orolig när man hört grejer här.
6ggr 2014-11-04 11:41 ! Citera #
Grattis - jag körde upp 6 gånger totalt innan jag fick körkortet. Jag har dock haft mitt körkort i över 17 år i USA men det räknades inte :)

Körde 1 gång i Sollentuna och 5 ggr i Jakobsberg. Till slut fick jag också en kvinna som inspektören; hon var trevlig och pratglad som gjorde hela uppkörningen mycket lättare. Du kanske fick samma inspektör!

Fick köra högre ute från parkering, rakt fram på Viksjöleden mot Jakobsberg Centrum, vänster och sedan rakt fram på Ynglingavägen förbi alla ombyggnation, högre vid korsningen till Vasavägen, och sen kommer jag inte riktigt ihåg hur vi körde. Under uppkörningen fick jag uppgift att fickparkera, köra E18 mot Enköping, vända på lämplig plats i ett bostadsområde (valde att backa runt hörn vid en T-korsning), kör tillbaka mot Stockholm och sen tillbaka till Trafikverket via Folkungavägen.

Senaste foruminläggen

Rubrik
11
I dag 17:36
5
I dag 14:05
8
I dag 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov