I Gångfartsområdet så får du endast köra i 7km/h dvs. gångfart. Alltså 2an gå fortfarande köra i 7km/h om motor är inte bra bör man köpa en ny bil eller byta motor. Sen tekniskt så kan man rulla bilen med hastighet 1:an, det kan du testa lite, inte gasa utan frigör gasen och lägg höger foten på bromsen, inte trycka ner bara lägga på så att du är beredd att bromsa när det behövs. växel på 1:an och försiktig lifta vänster foten ifrån kopplingen till dragpunkten, lifta den lite till uppåt då rullar bilen, trycker du ner den till dragpunkten då stannar den, du helt enkelt styr bilen med kopplingen, väldig jobbig för vänster ben för nybörjare men du vänjer dig.
Skulle jag köra i 7km/h så skulle jag få använda 1:an, möjligtvis 2:an men risken finns då att jag skulle få växla upp och ned oerhört mkt om jag t.ex måste bromsa. Denna bilens motor är det inga fel på, den orkar bara helt enkelt inte och är slö. Att styra med bara kopplingen har jag gjort ett antal gånger och ja, det är döden för ett otränat vänsterben!