Start > Körkortsforum > Körprovsfrågor

Körprovsfrågor

Plusset 2014-10-13 20:47 ! Citera #
Hej!
Jag undrar om det finns intresse att ställa frågor till någon som har stor erfarenhet av uppkörningar? Ni kan väl svara på detta inlägg om så är fallet.

Tack!
Anonym 2014-10-16 14:25 ! Citera #
Har du stor erfarenhet för att du kuggat så många gånger? Eller hur menar du?
Plusset 2014-10-17 06:25 ! Citera #
Hej Anonym!
Nej jag har stor erarenhet därför att jag kuggat så många. Att bedöma körprov har varit mitt yrke under några år.
Anonym 2014-10-17 13:18 ! Citera #
Då måste jag ju fråga följande:

Jag är inte konspirationsteoretiker överhuvudtaget, men ibland kan man undra....Varför får vissa tex köra exakt samma rutt på uppvärmningsrundan som på själva körprovet medans andra inte får det?

Hur kan körskolorna tex veta vilken väg ni kommer ta?

Hur mycket små missar kan man göra? Känns lite som ett lotteri när man läser andras berättelser.

Och hur mycket vikt lägger ni på nervositet? Vissa syns det faktiskt tex inte på lika lätt som andra.

Kommer säkert på fler! =)
Plusset 2014-10-20 14:22 ! Citera #
Hej Anonym!

Jag startade den här tråden för att få en uppfattning av hur många som är intresserade av att ställa frågor en X inspektör därför att jag funderar på att starta en bogg eller liknande i ämnet. Som det ser ut är intrresset ganska svalt :)
Gruffo 2014-10-22 21:12 ! Citera #
Och bara för att intresset är svalt så tänker du inte svara på frågor fastän du fått några?
Plusset 2014-10-23 14:16 ! Citera #
:D
Nja jag kanske svarar frågorna ändå, fast om intresset blir stort så kan jag svara på flera frågor samt ge tips och trix för att fixa körprovet - men på en blogg eller liknande...
Sami 2014-10-30 20:33 ! Citera #
Jag har uppkörning nästa fredag kl 13 i Uppsala. Vad tycker ni om tiden o dagen. Jag vet att jag inte kommer att klara uppkörningen men trafikskolan tycker att jag borde köra upp eftersom jag har kört ganska mycket. Jag ska köra upp automat bil. Jag är osäker på min parkering fortfarande. Tips önskas. ;)
Gäst 2014-10-30 20:53 ! Citera #
Sami
Jag har uppkörning nästa fredag kl 13 i Uppsala. Vad tycker ni om tiden o dagen. Jag vet att jag inte kommer att klara uppkörningen men trafikskolan tycker att jag borde köra upp eftersom jag har kört ganska mycket. Jag ska köra upp automat bil. Jag är osäker på min parkering fortfarande. Tips önskas. ;)

ca 70% av de som kör upp med automat klarar på första försöket
Sami 2014-10-30 21:38 ! Citera #
Uppsala är en svår stad för uppkörning med alldeles för många rundeller o cyklister. Hoppas jag blir en av de 70%.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest