Start > Körkortsforum > Beräkningsfrågor

Beräkningsfrågor

Gäst 2014-08-30 13:51 ! Citera #
Jag undrar bara en sak. hur tänker trafikverket när man får beräkningsfrågor men inte får ha tillgång till miniräknare? är det meningen att jag ska lära in mig allt utantill som en robot eller vad?
Jossan-88 2014-09-01 12:17 ! Citera #
Klart du inte ska lära dig allt utantill, men det kan ju vara bra att veta hur lång tid och stoppsträcka det tar för en bil som t.ex kör i 50, 70 eller 90 Km/h :)
emmao 2014-09-26 15:51 ! Citera #
Så det finns alltså tillgång till miniräknare under teoriprovet?
Gäst 2014-09-26 15:54 ! Citera #
Och hur många frågor ungefär finns det i det befintliga provet om beräkningsfrågor?
Jossan-88 2014-09-26 20:18 ! Citera #
Till emmao:
Nej man får inte ha miniräknare under provet :)

Till Gäst:
Hur många beräkningsfrågor just du kommer att få är helt omöjligt att svara på då alla proven ser helt olika ut. Själv när jag skrev mitt prov så fick jag 2 st beräkningsfrågor, men när min sambo skrev sitt prov så var det 5 beräkningsfrågor, och jag känner vänner som inte har fått någon alls. Så det är som sagt omöjligt att svara på hur många beräkningsfrågor du kommer att få :)
Gäst 2014-09-30 16:12 ! Citera #
Jag fick ha miniräknare under mitt teoriprov.
Har iuf diagnosen dyskalkyli (specifika räkne svårigheter) så det var vel kanske därför. Anledningen till att jag säger kanske är för att min trafiklärare ringde till som som har provet och frågade om jag fick ha miniräknare, vilket jag fick. När jag kom till provet så trodde jag att dom skulle fråga efter nått papper som styrker min diagnos, men det gjorde dom inte.

Så när jag sen satt vid min dator så kom tjejen som höll i provet fram till mig och gav mig en miniräknare.
Hade iuf sån tur så jag fick typ en eller två beräkningsfrågor. Så använde bara miniräknaren en gång. :lol:
Kranke 2014-11-04 14:35 ! Citera #
När jag nyligen gjorde teoriprovet vid Stockholms Central fanns miniräknare på allas platser i den sal jag satt. Stod ”Staples” på den, har för mig att det är nån reklamräknare de lyckats få tag på. Kanske finns det numera överallt?
Gäst 2014-11-26 21:08 ! Citera #
Kranke
När jag nyligen gjorde teoriprovet vid Stockholms Central fanns miniräknare på allas platser i den sal jag satt. Stod ”Staples” på den, har för mig att det är nån reklamräknare de lyckats få tag på. Kanske finns det numera överallt?

Berätta mer! Fick man använda miniräknare i Sthlm? När skrev du upp? Låter hoppfullt!
Gäst 2014-11-30 20:37 ! Citera #
Linosa

Berätta mer! Fick man använda miniräknare i Sthlm? När skrev du upp? Låter hoppfullt!

Japp. När jag gjorde tentan, i slutet av Oktober ungefär, i Sthlm City så hade alla miniräknare och personen som jobbade där berättade innan starten att man fick använda de ifall man behövde det.
Gäst 2014-11-30 20:37 ! Citera #
*mena Sthlm Central*

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest