Start > Körkortsforum > Uppkörning i Farsta.

Uppkörning i Farsta.

Klayerone 2014-08-21 07:02 ! Citera #
Hej.

Jag klarade både teorin och uppkörningen på första försöket. Alla historier om hur svårt det är att köra upp i Stockholm och framförallt i Farsta var enligt mig bara överdrifter. Men man kan självklart ha otur och få någon riktigt dålig förarprövare. Men jag hade arbetat upp en riktigt fin stress inför att förarprovet skulle vara oövervinneligt på första försöket. Men det släppte efter några minuter, dels för att förarprövaren var trevlig och glad men också för att jag långsamt kände igen alla moment förarprövaren bad mig göra och att jag visste att jag behärskade de. Det är inga avancerad manövrar bara grundläggande grejer. Men som sagt min känsla i efterhand är att det inte var så enormt svårt som det låter på folks berättelser att köra upp i Farsta. Nu kan ju jag ha haft tur med förarprövaren men jag var jäfligt förberedd också. Hoppas att det gjorde lite iallafall.
Gäst 2014-08-28 02:30 ! Citera #
Vilka moment fick du göra?
Gäst 2014-09-01 18:51 ! Citera #
Hej.

Om jag minns rätt så fick jag göra:

-Backa runt hörn.
-parkera jämsides minst ett fordon i parkeringsruta
-motorväg
-mindre smal väg där det var svårt att mötas utan mötesplats
-peka på vätskorna under motorhuven
-körning på huvudled
-högerregels korsning
-cirkulationsplats
-antar att hon också bedömde mitt miljötänk samt hur långt fram min blick är samt om den är rörlig.

Detta är vad jag upplevde att jag blev testade på. Har säker glömt en del.

Senaste foruminläggen

Rubrik
5
I dag 14:05
10
I dag 10:06
8
I dag 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov