Start > Körkortsforum > Uppkörning snart, tips?

Uppkörning snart, tips?

Gäst 2014-08-18 18:26 ! Citera #
Hej!

Snart är det min tur att köra upp och det ska jag göra i Jakobsberg.. Har hört att det ska vara svårt att klara uppkörningen där och jag är otroligt nervös. Är det någon som kört upp där som har några tips, eller tips för övrigt innan uppkörning? Kan även tillägga att jag är privatist.

Tack på förhand! :)
xelo123 2014-08-23 14:18 ! Citera #
Tjena! Får önska dig lycka till med din uppkörning!

Jag körde upp för ca 1 månad sedan i Linköping. Fick en inspektör som jag tyckte var ganska torr, han sa inte så mycket och lät lite småsur för minsta lilla man frågade, kanske hade han en dålig dag inte vet jag. Men iallafall! Jag klarade det men var sjukt nervös under hela turen. Fick börja med att göra en kort säkerhetskontroll, kolla bromsvätskan och kylarvätskan. Efter det så fick jag direkt följa ett mål, dvs. ”kör mot blablabl”. På vägen dit fick jag backa runt ett hörn i en korsning, parkera i en vanlig ficka på Maxis parkering. Sen sa han att jag skulle köra tillbaka där jag startade och det var klart....Tror jag fick en rätt så enkel uppkörning då jag inte ens fick köra landsväg vilket många tycker är svårt.

De bästa tipsen jag kan komma på nu i efterhand som jag borde ha gjort är att sova ordentligt dagen innan då jag var sjukt trött, tänka att ”Nu fan ska jag klara detta!” för att ge dig själv en liten boost för ditt självförtroende då det är väldigt viktigt att man känner sig säker på vad man håller på med, annars kan du verka osäker vilket inspektören märker. Kan också rekommendera dig att försöka tänka så lite som möjligt på det redan nu (det är svårt jag vet) men att vara så nervös jag var när jag satt i bilen var absolut inte roligt men det släppte efter ca 10 min! Totalt kanske körningen tog 25-30 min.

Senaste foruminläggen

Rubrik
5
I dag 14:05
10
I dag 10:06
8
I dag 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo