Start > Körkortsforum > Vad har ni haft svårast med??

Vad har ni haft svårast med??

ester 2011-04-07 05:26 ! Citera #
Döda vinkeln är det som jaghhaft svårast med i stads trafik kan det gå så fort. sen är det ju så mycket trafik där också.
Gäst 2011-04-09 15:19 ! Citera #
Just nu har jag flera saker:
1.Stänga av blinkersen efter att ha svängt utan att råka sätta på vindrutetorkaren (hur lyckas jag, och alltid?:D)
2. Lägga i backen och inte 1an, men det beror nog mest på våran bil för min mamma lyckas sällan hon med.

Lite knäppa saker kanske... :D
Gäst 2011-04-11 23:11 ! Citera #
Svårast med vänstersväng, varför det vet jag eg inte, kommer ju runt men inte så smidigt
felix_heino 2011-04-12 16:27 ! Citera #
Jag har haft det svårast med att:

* Titta bakspegel, höger och döda vinkeln INNAN jag blinkar. (Missade även på det när jag hade upp körning-_-
* Att köra utdirekt efter korsning istället för att alltid säkert stanna, tänkta på miljön
* titta i speglarna oftare

Sen har det varit småfel som lite start i backe, rondeller osv.
Twejk 2011-05-24 17:40 ! Citera #
Hej!
Det jag har svårast med är nog påfarten till motorvägen. jag tycker ofta att jag kör in mitt framför bakomvarande bil fast jag inte gör det. Det tycker jag är svårast, eller ganska obehagligt. men de är väl bara träna på det så får jag väl en bättre uppskattning på hur långt bakom de andra fordonet är. :P
bajen12 2011-05-29 18:04 ! Citera #
Döda vinkeln har varit krånglig och också att högerregeln gäller trots att korsande vägen är mycket mindre i vissa fall.
villhakorkort 2011-06-18 01:24 ! Citera #
Jag har nog svårast med döda vinkeln, men framförallt högerregeln, hur fasiken vet man när högerregeln tillämpas? När det inte är huvudled?
lillnilla 2011-06-20 22:08 ! Citera #
Jag håller med ett tidigare inlägg..för lätt att glömma släcka blinkers när de inte stängs av automatiskt.
Har också svårt med placeringen på vägen, jag genar lite för mkt i vänstersvängar. Svängar över huvudtaget har jag inte riktigt fått till ännu, oavsett om det är fri eller skymd sikt. Svårt veta när jag ska växla ned, och jag lyckas ha nere kopplingen rätt ofta i svängen vilket resulterar i att jag rullar för snabbt. :o Och tyvärr blir jag stressad om jag ska svänga och har en bakomliggande bil, man känner sig ju bara ivägen :o
Gäst 2011-06-21 03:11 ! Citera #
1. Att veta vart högersidan på bilen är. Det är väldigt svårt att hålla sig i en bra linje då. Svåraste med hela övningskörningen..
2. Dragläge!
3. Då man ska tänka på allt samtidigt. Övergångställe, högerregeln blandat på när man ska svänga.
4. Att kolla ytterspeglarna då jag ska svänga. Glömmer många gånger bort detta.
tata7 2011-06-21 12:12 ! Citera #
Jag tycker det är svårast att inte stressa och kunna kolla på vägen och inte koncentrera sig på växlingen och komma ihåg högerregel. Vid uppkörrningen då är man jättenervöss och missar massor. :(

Senaste foruminläggen

Rubrik
2
I dag 12:10
13
I dag 08:50
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo