Vad har ni haft svårast med??
Nah backning gillar vi inte. Fast övar på det eftersom det är bättre på alla sätt o vis.
Jag har problem med när det gäller vem som ska köra först o vem som har väjningsplinkt.
Öh hehe
Backa runt hörn, mycket att hålla reda på. Annars tycker jag att backparkera är ganska enkelt.
Jag har problemet att jag vet exakt vad jag borde göra, min jag hinner inte alltid göra det. Typ ”oj, henne borde jag släppt över!”, eller ”ojdå, där skulle jag placerat mig si och så”. Så frustrerande! Trögtänkt när det gäller att överföra tankarna till action helt enkelt. Det säger min körskolelärare också: ”Du säger ofta vad du borde gjort, men du skulle ju kunna testa att faktiskt göra det”. haha! gör mitt bästa..
Jag har problem med att jag släpper kopplingen för snabbt typ när jag ska växla ner från 4an till 2an. Det gör att min körning blir ryckig. Försöker verkligen tänka på detta, men det blir ändå samma sak hela tiden. Har kört typ 14 lektioner nu och det händer fortfarande. Kommer det släppa tror ni efter ett tag så jag känner dragläget bättre?
Jag har varit tvungen att ta paus nu under hela vintern här! usch och fy för is, halka och **** på vägen!
Så det svåraste med körning:
Vintern
Men annars tycker jag nog som andra har skrivit, att högerregeln är riktigt svår...
Den är lite konstigt och man använder den inte så ofta, så känns som man glömmer lite :/
En annan svår grej är att få kommunikation med andra förare, vem ska göra först och sånt...
ps. Och att komma in på motorvägar, när folk inte gör en lucka!
Att ha koll på allting samtidigt. Hastighetsbegränsningar, huvudled, övergångsställen, barn, backspegeln, ufon, växeln...rubbet! Samtidigt!
Jag har inte tagit mitt körkort ännu men är ändå ganska nervös över hur sjutton man ska komma ihåg om det är högerregel i en korsning. Antingen finns det skyltar, trafikljus, en minder väg man svänger in på m.m. Hur ska man göra?
Jag har inte tagit mitt körkort ännu men är ändå ganska nervös över hur sjutton man ska komma ihåg om det är högerregel i en korsning. Antingen finns det skyltar, trafikljus, en minder väg man svänger in på m.m. Hur ska man göra?
Högerregeln innebär att du har väjningsplikt för fordon som åker från höger.
Högerregeln gäller
inte när det finns trafikljus (som fungerar) eller när det finns vägmärken med stopp- eller väjningsplikt.
Dessutom gäller inte högerregeln om du ska köra in på en huvudled - du har väjningsplikt där.
För övrigt gäller inte heller högerregeln i cirkulationsplatser eller där accelerationsfält används (t.ex. upp mot motorvägen).
Annars är högerregeln den vanligaste väjningsregeln i en vägkorsning
Min största utmaning är att släcka körriktningsvisaren, fickparkera och parkering genom att backa in. Några tips hur jag kan förbättra mig?
Det jag har svårast med är att kolla back- och sido spegelna, ytters så glömmer att kolla speglarna innan jag svänger.
Senaste foruminläggen
Rubrik