Idag nu på eftermiddagen så gjorde jag min första uppkörning! Jag började med att ha en uppvärmingslektion med min trafikskola och kände på mig fyfan, detta här går inte bra när jag körde och tänkte Jag kommer kugga på uppkörningen. Medans jag väntade på inspektören så vände jag på mina tankar och tänkte istället, nu för tusan så ska det gå så jäkla bra och jag kommer lyckas med det! Så jag kände mig mera stolt över mig själv för jag har kommit så långt fram och detta är slutet.
När inspektören kom så det första jag skulle göra var att kolla under huven och säga vad det är för oljor/vätskor och när dom ska fyllas på. Det var inga problem med att peka ut dom tanke på min bror är bilmekaniker och lärt mig hur man kommer ihåg dem på lättast sätt.
Vi körde i ca 15-20 minuter och jag tänkte, nu jag måste ha klantat mig om hon vill tillbaka redan. Men jag höll mina tankar och sa till mig själv hon kommer säga det är godkänt! Så jag parkerade sedan på trafikverkets parkering och fick reda på mitt omdöme... Det blev godkänt! Och hon berättade för mig vad hon ville jag skulle öva lite mer på. Sedan blev det gå tillbaka till trafikskolan och berätta hur det gick
Så det jag vill säga är, om du har negativa tankar om din körning och tänker bara ”jag kommer kugga...” Då kommer du säkerligen att inte klara av det, och haka inte fast dig ifall du gör något fel, inspektören kanske inte lägger märke till det ens. Så tänk positivt att du ska klara det så kommer din körning att gå galant också!
Detta var min lilla historia om min uppkörning i malmö och jag bokade via trafikskola