Har nu kuggat mitt livs första uppkörningsförsök. Konstaterar att det var lite för snabbt på att försöka mig på en uppkörning just nu, för att jag egentligen skulle ha behövt det där körkortet nästa vecka för arbetspendling....
Bortsett från att jag hade behövt öva lite mer för att hämta upp de körkunskaper jag skaffade mig förra perioden jag övningskörde och bli mycket säkrare igen så var det till 50 % frågan om bilen. Inte att det var något fel på den men den betedde sig helt olikt allt jag kört tidigare, stor, klumpig, ingen riktig handbroms utan en knapp som mest kändes som en leksak så man fick köra allting mot fotbromsen, och ett väldigt högt placerat dragläge.
Tyvärr är det så att de flesta förarprovskontor har flera olika bilmärken och det inte går att gå svar på vilken som kommer att användas vid just ens egen uppkörning. Annars skulle jag rekommendera alla som har möjlighet och ska köra upp privat att åtminstone en gång pröva att få låna eller hyra en liknande bil för att slippa just det problem som jag fick. Det är ju inte alla som har haft möjlighet att pröva och köra så mycket olika bilar och det kan kännas som en helt ny värld för den som mest är van vid lite äldre eller mindre bilar.