Start > Körkortsforum > Ni som inte klarade första upp…

Ni som inte klarade första uppkörning....

Gäst 2014-07-27 19:23 ! Citera #
Varför blev det så? Vad stod i protokollet? Enligt mig körde jag inte så hemsk. Hon så att det var manövrering. Men när jag tittar i prottokollen det står allting underkänd. Men... är det så? Nästa uppkörning... kommer dem att titta protokollen och köra enligt den ? Ska jag göra säkerhetskontroll igen?
Tack för eran svar :)
Jossan-88 2014-07-28 16:30 ! Citera #
Min sambo kuggade också första gången, men till den andra uppkörningen så behövs inte säkerhetskontrollen utföras om du klarade den första gången. Sedan så går dom till viss del efter ditt gamla protokoll för att se att du har lärt det dig som du gjorde fel på sist. Men sedan kommer du säkert få göra saker som du klarade under första uppkörningen. Önskar dig ett stort lycka till!!
Gäst 2014-07-28 18:38 ! Citera #
Jossan-88
Min sambo kuggade också första gången, men till den andra uppkörningen så behövs inte säkerhetskontrollen utföras om du klarade den första gången. Sedan så går dom till viss del efter ditt gamla protokoll för att se att du har lärt det dig som du gjorde fel på sist. Men sedan kommer du säkert få göra saker som du klarade under första uppkörningen. Önskar dig ett stort lycka till!!

Tack för din stöd jossan :)
MsMoe 2014-07-29 10:58 ! Citera #
Andra uppkörningen fick jag göra säkerhetskoll samt svårare övningar än första uppkörningen. Dvs backa in mellan två bilar i stället för runt ett hörn tex
wazza10 2014-07-29 16:16 ! Citera #
Jag kuggade uppkörningen första ggn. Gjorde ett ganska stort misstag så det var helt rätt att jag blev underkänd. Tyckte dock körningen i övrigt gick ganska bra men i protokollet var jag underkänd på i princip allt utom säkerhetskontrollen vilket var lite märkligt.

Inför andra uppkörningen så gick inspektören (inte samma som första) igenom föregående protkoll och frågade varför jag kuggade och jag fick berätta lite om den körningen. Jag slapp göra säkerhetskontrollen men i övrigt fick jag göra det mesta. Körning mot mål, backa, parkera, vänstersvängar, motorväg, rondell, stadskörning, landsväg etc.
Idaho 2014-07-29 23:20 ! Citera #
Min första uppkörning förstod jag inte riktigt själv heller varför jag kuggade. Idag hade jag min andra uppkörning vilket jag klarde. Slapp göra säkerhetskontrollen och fick en mycket lättare körning. Tror det beror mycket på vem du får som förarprövare. Mitt tips är att boka en dubbellektion där läraren först kan göra som en uppkörning där hen säger vad du bör öva på, sedan övar ni på det tillsammans. Det gjorde att jag klarade uppkörningen. Stort lycka till!
Gäst 2014-07-30 08:40 ! Citera #
Idaho
Min första uppkörning förstod jag inte riktigt själv heller varför jag kuggade. Idag hade jag min andra uppkörning vilket jag klarde. Slapp göra säkerhetskontrollen och fick en mycket lättare körning. Tror det beror mycket på vem du får som förarprövare. Mitt tips är att boka en dubbellektion där läraren först kan göra som en uppkörning där hen säger vad du bör öva på, sedan övar ni på det tillsammans. Det gjorde att jag klarade uppkörningen. Stort lycka till!

grattis till dig :)
Gäst 2014-07-30 08:41 ! Citera #
Idaho

tack för din svar och stort grattis :)
Gäst 2014-07-30 08:42 ! Citera #
wazza10
Jag kuggade uppkörningen första ggn. Gjorde ett ganska stort misstag så det var helt rätt att jag blev underkänd. Tyckte dock körningen i övrigt gick ganska bra men i protokollet var jag underkänd på i princip allt utom säkerhetskontrollen vilket var lite märkligt.

Inför andra uppkörningen så gick inspektören (inte samma som första) igenom föregående protkoll och frågade varför jag kuggade och jag fick berätta lite om den körningen. Jag slapp göra säkerhetskontrollen men i övrigt fick jag göra det mesta. Körning mot mål, backa, parkera, vänstersvängar, motorväg, rondell, stadskörning, landsväg etc.

tack för din svar :)
Gäst 2014-07-30 22:54 ! Citera #
Har nu kuggat mitt livs första uppkörningsförsök. Konstaterar att det var lite för snabbt på att försöka mig på en uppkörning just nu, för att jag egentligen skulle ha behövt det där körkortet nästa vecka för arbetspendling.... :o

Bortsett från att jag hade behövt öva lite mer för att hämta upp de körkunskaper jag skaffade mig förra perioden jag övningskörde och bli mycket säkrare igen så var det till 50 % frågan om bilen. Inte att det var något fel på den men den betedde sig helt olikt allt jag kört tidigare, stor, klumpig, ingen riktig handbroms utan en knapp som mest kändes som en leksak så man fick köra allting mot fotbromsen, och ett väldigt högt placerat dragläge.

Tyvärr är det så att de flesta förarprovskontor har flera olika bilmärken och det inte går att gå svar på vilken som kommer att användas vid just ens egen uppkörning. Annars skulle jag rekommendera alla som har möjlighet och ska köra upp privat att åtminstone en gång pröva att få låna eller hyra en liknande bil för att slippa just det problem som jag fick. Det är ju inte alla som har haft möjlighet att pröva och köra så mycket olika bilar och det kan kännas som en helt ny värld för den som mest är van vid lite äldre eller mindre bilar.

Senaste foruminläggen

Rubrik
11
I dag 17:36
5
I dag 14:05
8
I dag 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov