Start > Körkortsforum > Hur mycket körde ni hemma inna…

Hur mycket körde ni hemma innan ni började på körskola??

Gäst 2009-11-05 22:24 ! Citera #
Jag har kört mycket hemma innan jag gick till körskola. det är bra att kunna manövrera bilen ordentligt så du bara har finslipet kvar och inte behöver betala för så många lektioner. krävs dock att du har en handledare som lär in rätt från början. har även hört de som tagit några lektioner precis i början för att grunderna ska bli rätt.

kör du mycket hemma så kom ihåg att tänka på/läsa på om eco-driving, då det kanske inte alltid är något som föräldrarna lärt sig när de tog körkort.
Sminy 2009-11-17 00:54 ! Citera #
Samma some ”Firefox” Kört mycket sedan jag var 12-13 med morfar i norrland, ( väldigt otrafikerade skogsbilvägar ) lärde in grunderna och att manövrera bilen, ( ett tips för er med morföräldrar med gamla rostiga bilar - ÖVA I DEM det gör allting mycket lättare när du väl kommer till en bil som har AMS bromsar samt är lätttstyrda och svåra att hitta dragläge med. )
Själv öppnade jag min körkarriär i en gammal golf som gjort 26000 mil+ =).

är 17 nu, kör en del med morsan och känner mig väldigt säker vid ratten, började i trafiken direkt eftersom jag hade grunderna i ryggraden, tänker ta ~10 lektioner strax efter jag fyller 18 och köra upp efter det. 8-)
Peenny 2009-11-18 14:43 ! Citera #
Jag körde runt en 10 gånger hemma innan jag började på körskola (:
Extr3me 2009-11-25 18:05 ! Citera #
Jag har kört i två år, började när jag var 16. Min första lektion var för två månader sen tror jag. Tills viss del så beror det mesta på hur mycket man kör, tror jag. Ju mera man kör ju mindre lektioner behöver man ta. Vissa kanske inte tycker så, men.. :)
Gäst 2009-12-28 22:02 ! Citera #
Ja gkommer nog ta en 5-10 lektioner på körskolan. jag har övningskört länge med mina föräldrar.
Det kommer nog bli bra för mig att köpa några lektioner redan nu så jag kan öva innan jag kör några till innan jag kör upp.
Gäst 2010-01-16 17:42 ! Citera #
Hej

Körde 5 min två varv runt ett hus på en parkering. Sedan bara på körskola!

MVH r-M
annica 2010-01-31 17:42 ! Citera #
Har ju hört att man inte ska ha övningskört så mycket hemma utan att det är bättre om man börjar på körskolan, för att man inte ska ha lärt fel från början. Nu ska jag börja köra och har redan diskussioner med min pappa (som jag övningskört med lite grann). Han vill inte att jag ska hoppa över en växel (eco driving) etc. Känns som att jag kommer bli tvungen att köra olika hemma och p åskolan, känns inte alls bra... Någon som har någon läsning på hur jag får honom att lyssna?
kerycah 2010-08-02 02:48 ! Citera #
TimpZ
Jag får inte köra alls hemma innan körskola. De säger jag kommer paja växellådan annars :o .

Jag är i ungefär samma sits, fast min mamma motiverar inte ens med en pajad växellåda. Det handlar bara om hennes nerver :(
ant 2010-08-09 04:29 ! Citera #
Har endast kört i ca 2 månader, en gång på körskola och det lär inte bli fler heller. Börja känna mig klar, så skall börja boka tider snart. Alltid haft det väldigt lätt att framhäva fordon, och trafikregler etc har jag tränat på väldigt länge så det verkligen sitter och så man förstår innebörden med det hela.
Kathy09 2010-08-09 19:29 ! Citera #
Jag började köra på trafikskola när jag kände mig redo. Jag resonerade så att när jag kommer till bilskolan så ska jag kunna växla och så. Så man inte slösar pengar på ngt som man lätt kan lära sig hemma.

Senaste foruminläggen

Rubrik
12
I går 22:40
6
I går 22:34
11
I går 17:36
8
I går 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov