Start > Körkortsforum > Uppkörning i Nybro

Uppkörning i Nybro

Gäst 2014-07-14 22:55 ! Citera #
Hej jag kuggade min uppkörning i Växjö . Fick rekommendationen att köra upp i mindre orter och Nybro är den närmaste. Har någon kört upp där? Hur var? Och hur går det till? Vilka bilar har de? Snälla hjälp. :o
Yumi 2014-07-15 03:56 ! Citera #
Barbara
Hej jag kuggade min uppkörning i Växjö . Fick rekommendationen att köra upp i mindre orter och Nybro är den närmaste. Har någon kört upp där? Hur var? Och hur går det till? Vilka bilar har de? Snälla hjälp. :o

Du lär få slippa säkerhetskontrollen i början om du klarade den förut.

Vad klarade du och vad kuggade han dig på om jag får fråga???

Klarade du många moment och kuggade på nåt litet kan jag tänka mig att du kan få en kortare uppkörning, om du är tidigt visar att du är duktig.

Det du bör göra nu är att kötta med körningen. Öva jättemycket på det du kuggades på. Försök åka dit och känna av området litet någon timme innan uppkörningen.
Gäst 2014-07-15 21:19 ! Citera #
Jag hade brister på säkerhetskontroll , sedan skulle jag backa runt hörnet och det fixade jag inte heller. Trafikförrätaren underkände allt utan att ge mig några förklaringar vart och när jag gjorde de andra misstag fick bara ett pm i min epost. Därför jag är så oroligt.
Yumi 2014-07-15 23:43 ! Citera #
Okej :/ Det lät inte så bra.

Backa runt hörn är ju ett ganska viktigt moment. Se till att du kan det inför nästa!

Om du nu kuggar igen, se till att fråga inspektören ordentligt vad du gjort för fel så du vet exakt vad du behöver träna på. Fråga hur du kunde gjort saker annorlunda också.
Gäst 2014-07-16 04:40 ! Citera #
Det hoppas jag verkligen inte. Tycker du att det gör någon skillnad mellan uppkörning i stora städer och mindre stad? :lol: jag tränar teorin på den här hemsida men alltid ligger mellan 47 och 52 men när jag gör det på trafikskolans hemsida ligger jag på mellan 64 och 66 rätt för det mesta. Jag förstår inte varför jag inte får gudkänd här ? Tack för att du tar din tid och svara mig.
Gäst 2014-07-16 15:36 ! Citera #
Då behöver du läsa mer... samma händer mig. här på sidan hade jag heltiden godkänd men när jag började träna toriet på i körkort då hade jag ej godkänd. då började jag leta förklaringar och läste lite till. då började jag få godkänd på både körkortonline och i Körkort. Fick godkänd på första försöket och nästa alla frågor kände jag igen. Så dubbelläs. så kommer du se :)
Yumi 2014-07-16 21:32 ! Citera #
Kan lova dig att det beror på att du inte pluggar ordentligt. Har skrivit flera ggr här hur man bör träna inför provet.
Är helt säker på att vilken normal vuxen människa som helst kan klara det här provet, bara man pluggar lite!
Yumi 2014-07-16 21:36 ! Citera #
Och din fråga på var man kör upp...

Jag tror man har en fördel om man kör upp i den stad man övningskört i.
Varför? Minskad nervositet, högre självförtroende osv.
Förutom det psykiska så är det lättare att hitta också, du behöver knappt kolla skyltar.
Du vet vilken hastighet som gäller på olika ställen, du vet var allt ligger.

I vissa fall blir det ju så (under nervositeten osv) att en blir stressad och tänker, var det 50,60 eller 70 det stod på skylten? Har du övningskört i den staden så vet du nog antagligen redan det!

Så kör upp där du övningskört. Är det för svårt där så vet jag inte... Öva mer!
Gäst 2014-07-16 22:04 ! Citera #
Du har rätt men vi är olika och sedan är det språket som handikappar en ibland, annars jag har läst boken mer än 4 gånger, det kanske beror på formulering på proven också. Men jag ska inte ge upp, visst det gör ont när kuggar både delen , men det är bara att kämpa.
Yumi 2014-07-17 03:49 ! Citera #
Visst vi är alla olika. Men som en vis man sa,
När du blivit av med alla ursäkter så kommer du se resultat.
Lovar dig att det finns människor med mycket sämre förutsättningar än dig och mig som tagit körkortet.
Det gäller bara att kämpa hårt, sluta grina, sluta gnälla och tro på sig själv.

Grejen är den att, kan du boken, då kan du provet. Det är liksom ren fakta. De kan inte vrida och vända på svaret.
Det kommer upp en bild, får man köra här eller inte? En ren fakta fråga. Antingen har du läst svaret i boken eller så har du inte det.

Menar verkligen inget illa, men jag känner bara att du kan kämpa hårdare på det här. Och när du väl gör det så kommer du nog se resultat :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
11
I dag 17:36
5
I dag 14:05
8
I dag 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo