Start > Körkortsforum > Teoriprov

Teoriprov

Tjejen 2014-07-06 11:56 ! Citera #
Hej!
Jag har teoriprov imorgon och är nu jätte nervös. Jag har innan gjort tester på STR sida och fått väldigt bra där, har också läst igenom boken en gång. Jag köpte en inlogging här igår bara för att vara säker och här inne går det riktigt dåligt. Så nu är jag väldigt nervös att jag inte kommer klara det....
Tobias82 2014-07-06 16:49 ! Citera #
Jag ska också göra teoriprovet imorgon. Känns lite nervöst men har ändå läst och pluggat sedan dag 1 på körskolan så borde ha tillräcklig kunskap.
Jag skulle läsa igenom boken en extra gång, det gjorde jag igår och det gav mycket! Hinner du inte läsa allt så försök åtminstone läsa sammanfattningen i slutet av varje kapitel Fokusera på det du känner dig extra osäker på. Är det trafikregler? Trafiksäkerhet? Bilens funktion? Jag kände mig osäker på trafikreglerna men har pluggat hela helgen och lärt mig massor. Jag har kombinerat boken ”Trafikens grunder” med frågorna på STR och här.
Lycka till imorgon och hoppas du klarar det! :)
Tjejen 2014-07-06 17:35 ! Citera #
Tjejen
Hej!
Jag har teoriprov imorgon och är nu jätte nervös. Jag har innan gjort tester på STR sida och fått väldigt bra där, har också läst igenom boken en gång. Jag köpte en inlogging här igår bara för att vara säker och här inne går det riktigt dåligt. Så nu är jag väldigt nervös att jag inte kommer klara det....

Jag har läst till och från. Men intensivt denna veckan. Jag är väl mest orolig att det kommer frågor som jag inte har en aning om. Sen är jag väldigt dåligt på hur mycket ren alkohol där är i öl, hur långt man ser en människa med eller utan reflexer, släpvagnar, hur långt innan ett varningsmärke är uppsatt i olika hastigheter, och olika luftföroreningar och vad dom gör med oss och miljön.

Får du bra resultat här?

Lycka till själv imorgon!!
Tobias82 2014-07-06 17:52 ! Citera #
Jag fick dåliga resultat här från början (cirka en vecka sedan) men efter att ha läst boken igen och fokuserat på det jag tycker är svårt så går det mycket bättre. Jag har haft jättesvårt för allt som har med släp, hur många meter/sekund bilen rullar i olika hastigheter samt statistik av olika slag. Det går inte att få in allt i huvudet heller dessvärre. Men jag har börjat få bra resultat efter den här helgen då jag läst boken. Det lär väl komma flest frågor om trafikregler och säkerhet så jag försöker fokusera på det.

Tack! Håller tummarna för dig imorgon :)
Tjejen 2014-07-06 18:10 ! Citera #
Tobias82
Jag fick dåliga resultat här från början (cirka en vecka sedan) men efter att ha läst boken igen och fokuserat på det jag tycker är svårt så går det mycket bättre. Jag har haft jättesvårt för allt som har med släp, hur många meter/sekund bilen rullar i olika hastigheter samt statistik av olika slag. Det går inte att få in allt i huvudet heller dessvärre. Men jag har börjat få bra resultat efter den här helgen då jag läst boken. Det lär väl komma flest frågor om trafikregler och säkerhet så jag försöker fokusera på det.

Tack! Håller tummarna för dig imorgon :)

Liknande grejer vi verkar har svårt för.

Som sagt lycka till och hoppas att vi klarar det :D

När kör du upp förresten?
Tobias82 2014-07-06 19:18 ! Citera #
Kör upp på Torsdag. Nervositeten börjar komma :) Du då?
Tjejen 2014-07-06 20:17 ! Citera #
Tobias82
Kör upp på Torsdag. Nervositeten börjar komma :) Du då?

Jag kör upp på tisdag. Mer nervös inför imorgon än körningen =/
Linus 2014-07-07 11:59 ! Citera #
Hur gick det för dig? Jag tycker teori är lättare än uppkörningen faktiskt.
Tobias82 2014-07-07 12:12 ! Citera #
Ja, hur gick det? :) Jag blev godkänd! Känns jäkligt skönt. Frågorna här på Körkortonline hjälpte väldigt mycket! Bättre än STR frågorna.
Gäst 2014-07-07 12:40 ! Citera #
Jag blev också godkänd :D :D Känns helt underbart skönt!
Var mycket lättare än vad jag förväntat mig!
Är väldigt nöjd och glad att jag gjorde testen både här och på str elevcentral, bara det jag lärt mig av.

Så grattis till oss!

Senaste foruminläggen

Rubrik
8
I går 20:00
3
2024-11-20 20:23
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo